galna katt
Idag när jag kom hem efter jobbet så hittade jag inte Puma nånstans… jag letade o letade.. tänkte hemska tankar o tom letade efter henne ute ifall hon mot förmodan skulle kunnat rymma.. efter ett tag o jag kände paniken komma så beslöt jag mig för att leta i byrån i sovrummet.. o där i min strumplåda låg hon.. jag vet inte hur länge hon legat där men hungrig var hon…som hon skrämde livet ur mig..
Typiskt katter! 
vilken toka!! :P förstår din känsla.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hittade min Chili i sambons garderob en gång. Sprang runt här och grinade, tänkte att hon hade ramlat ut genom fönstret och lockade på henne med godis och allting. När jag hade varit helt förstörd ett tag så kom sambon hem från jobbet. Han gick helt sonika in i sovrummet och ropade på henne, och då hörde han nånting som rörde runt i hans garderob och krafsade på dörren. Han öppnade och där låg en mysig Chili och hade sovit så gott i den nytvättade tvätten hela dagen.
Hon var väl ca 15 veckor då. Vi vet inte hur hon hamnade där, men vi antar att det var när han klädde på sig på morgonen så smet hon in och la sig (hon älskar att ligga på nytvättad tvätt) utan att han såg det.
usch jag vet hur lätt det är att få panik. När jag bara hade haft mina kissar i några dagar så vaknade jag av att Toker sprang runt och jamade. Jag gick upp och hittade båda köksfönstrerna på vid gavel (hur dom fick upp dom kommer för alltid att vara ett mysterium). Hittade inte Trötter någonstans och fick panik. Tårarna sprutade och jag ville bara gräva ner mig.
Trötter var sjukt skygg på den tiden och jag hade än så länge inte ens fått titta på honom.
Men efter ett tag började jag höra dämpade jmaningar så jag trodde att han satt precis utanför. Jag sprang från fönster till fönster, lockade, tittade, ropade och grät. Ingen katt någonstans. Min sambo övertalar mig att gå och lägga mig igen. För hur som helst skulle vi inte hitta någon katt mitt i natten… (enligt honom)
Det var då jag hörde det. Ett duns…
Jag upp igen och sprang runt utan att hitta någon katt.
Gick och la mig igen.
DUNS mjauuuuu
Klantskallen till katt hade ramlat ner bakom våran hörnbokhylla i vardagsrummet.
Gick dit och drog fram hyllan och fram kom en mörbultat Trötter. Stackarn hade försökt att klättra upp för väggen…
Sen gick jag och la mig igen och det tog ungefär två minuter innan jag hörde den där dunsen igen.
Då hade katten ramlat ner igen…