Katter iFokus

Katter

Etikettom-sajten
Läst 1070 ggr
ingela78
0

bojkott

När jag registrerade mej här på katter i fokus så tyckte jag att det va jättebra att man kunde få lite råd och tips om man hade nåt problem eller så.. Men nu vet jag inte riktigt va ja tycker längre.. Läste precis inlägget om en katt som hade spytt ut två maskar, och då är det nån som bara skriver " Så går det när man har utekatter som springer överallt" Va har det med saken att göra?? Det va väl inte det tråden handlade om! Jag har tröttnat på detta nu, därför är jag heller inte här inne så mycke längre.. Varför måste folk lägga sej i om man har utekatter eller innekatter? Kan inte folk få göra som dom vill eller? Tycker det är synd att det blir så hela tiden, verkar som endel bara är ute efter att provocera..

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Tyvärr finns det alltid personer som roas av sånt, ibland kan man kalla dem "troll". Kollar man in personens sida och andra inlägg denne gjort är de i samma stil på andra iFokus.siter. Strunta i h*n, söker bara uppmärksamhet

ingela78
0

Jo det är väl så men tycker det är tröttsamt.. Men det går väl inte att göra nåt åt det antar jag..

sandras-tiger
0

Synd att du har tröttnat lite på forumet men jag hoppas att du ändå bestämmer dig för att vara kvar. Dels så är det bra att du med din erfarenhet kan dela med dig av erfarenheter till andra på forumet (som mig självFlört) . Sen är det ju ett forum dvs. det finns alltid folk som har andra uppfattningar och idéer än vad andra kanske har och folk som ger korkade svar och tips (som jag självSkäms) och folk som tror att vissa sätt är mer rätt än andra.  det är även synd att människor skriver här inne som inte gillar katter eller som är ute för att provocera…

Jag tycker att du behövs härinne och att din åsikt är viktig

rulda
0

Då jag förstår vad du menar så måste jag ändå tillägga;
Detta är ett forum som handlar om katter. Här inne är vi alla kattälskare och vill det bästa för våra katter.
Men alla anser inte att det bästa för en katt är precis som alla andra aser.
Det är inte hur vi "uppfostrar" eller hur vi sköter om katter som binder oss här inne samman. Utan sättet som vi älskar våra katter på.
Hur vi vill att alla katterna ska ha det bra och må bra även om det skiljer sig från hur andra tänker.
Se det som barnuppfostran.
Alla uppfostrar sina barn på det sätt som dom själva tycker är bäst. Alla har olika åsikter om amning, om barnpassning, dagis, skola, läxor, frihet, sängtid, tv tittande, dataspel….
Här inne tar vi hand om våra kissar på samma sätt.
Innekatt, utekatt, kastrerad, okastrerad, p-piller, bondkatt, huskatt, raskatt, kattungar, föda upp huskatter, löpande katter, sovande katter. Ska katten vara i sängen? Katten hårar? Ska katten få äta vid bordet? Ska katten få klorna klippas? Ska vi ha kattungar fast det är huskatt? Är det något fel på katter utan päls? Vad räknas som djurplågeri och inte?

Alla har olika sätt att se på världen, och ingen kan tvinga någon att tycka lika dant som en annan.
Detta är ett forum, en plats där vi kan diskutera, prata, visa upp, vara stolta, vara ledsna, skriva av oss. Och allt handlar om katter.
Ignorera inläggen som du tycker är barnsliga, tröttsamma, onödiga… Personen som skriver kanske tycker helt olika från dig.

Jag kommer att fortsätta att vara inne på katter.ifokus.
Vist mycket som skrivs här gör mig gråtfärdig, förbannad och allmänt irreterad.
Men samtidigt så vet jag att jag alltid kan komma in hit och skriva "Trötter välte mitt köksbord i natt för att få tag på köttbullar"
Och jag vet att någonstans så sitter det någon som har en lika galen katt som jag. Så vi kan skratta tillsamans.
Jag vet också att jag kan komma in här och be om råd.
"Toker har diare vad ska jag göra?"
Någon annan har också en diareig katt och den personen kan ge min råd om vad jag ska ge lillen för mat.

Men vist ska inte förneka att det finns Troll.. Men brukar inte Troll dö om man ignorerar dom?

modellflickan
0

#4 Bra skrivet!

MangoPeperoniOwner
0

#4 Japp, super skrivare där ;)

sandras-tiger
0

#4 bra!!!