Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 989 ggr
Pia
0

God morgon 7/9

Nej men se på sjutton, först igen är jag…:) Ute stundom öser regnet ner stundom är det bara som ett regndis. Ganska mysigt på något vis. Har sovit mycket och gott så nu har jag förhoppningsvis den energi att göra det som jag tänkt göra idag, nämligen rensa ur skåp och lådor, dumpa i påsar för Myrorna resp ev second hand butiker. Håll tummarna för att jag uppvisar samma flit som ett bi:)

Hoppas ni får en bra dag!

EddaM
0

God förmiddag får jag väl nästan säga även om jag har varit vaken ett bra tag. Jag vaknade till lite vid sju o det märkte katterna som kom för att säga god morgon när jag bara ville somna om. Men när jag gett dem mat så lade jag mig i sängen igen o läste en stund. Idag skall jag inte göra så mycket heller mer än handla lite grann. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Pia
0

Du får komma hit och hjälpa mig att städa då…;)

Scilla
0

Jag vaknade av ett intensivt kurrande och en sträv tunga i ansiktet. Sen gick hon över till sambon. Hon bara slickar och slickar den katten, helst i ansiktet på munnen, näsan eller ögonen. Har aldrig träffat en så slickig katt förut. Hon slickar på allt, inte bara oss. Datorn, väggen, bordet, sängen, golvet…

Är hemma från jobbet idag, är inte riktigt frisk. Får inte göra anträngade saker förrän jag är utredd och det är lite svårt när man jobbar med trädgård. Har nämligen jättehög puls. Igår, innan jag fick restriktionerna körde jag gräsklippare hela dan, naturligtvis i backe. Kroppen känns som om den åkt genom en mangel och jag är så trött att det är inte klokt…

Pia
0

Uj, det låter jobbigt, Scilla…:/ Lugn och ro och umgås med kisse tror jag är en bra början för att få ner pulsen ialla fall.

Scilla
0

Haha, kisses puls är också på topp, hon har slagsmål med sin transportbag och försöker dra ner favoritleksaken (lång "tygsvans" på pinne) i den. Man hör rassel-rassel-rassel och trampet av snabba tassar. Sambon säger att hon har fått en "räkattack" när hon springer runt såhär med kroppen krummad som en räka…

Pia
0

Men jag ser det hela framför mig - knäppa knaskatt! Men då skrattar man och det är också en sak som gör människan friskare och piggare…:)

Scilla
0

Ja, man skrattar rätt mycket. Men nu ligger hon och sover. Funderar på att gå och handla lite mjukmat åt henne för att hon ska få lite matvariation. Hon äter fortfarande väldigt ojämt. En del dagar äter hon all mat, andra äter hon inte ens hälften av sin dagsdos…

Funderar vad jag annars ska hitta på idag. Något lugnt. Såg ett recept i dn för ett tag sedan på en rulltårta a la tiramisu. Älskar tiramisu så jag kanske skulle prova baka en sån.

Pia
0

Men så gott det lät, det tycker jag du skall prova!

SallyB
0

Morron!

Här har det också ösregnat om natten/morgonen, men det är ju mest mysigt när man får vara inomhus och höra smattret mot rutorna. Men mådde inte bra i gårkväll/natt/morgon, blodtrycket lågt som 17 och kall och eländig samt huvudvärk (och mensvärk) så jag har inte alls känt mig på topp, men nu börjar jag må lite bättre.

Ska väl iväg och shoppa lite mat o dyl i em.

Har fått Pandurokatalogen, men vilket töntigt format det var (A5?) Inte lika roligt att kolla på bilder etc, när de är så komprimerade, liksom. Förut för några år sedan, då var den ju i A4(?) format, mycket skojjsigare och mer inspirerande. Jaja, får se om jag hittar nåt att känna inspiration av.

SallyB
0

Duktigt Pia! Håller tummarna för din garderobsförrådsrensning, skulle absolut behöva det här hemma också, men jag lider nog av en variant av det Dr Phil kallar 'compulsive hoarding' men jag jobbar på att försöka slänga det jag inte behöver. Fatta att man kan få ångest (nästan iaf) av att behöva slänga urtvättade trasiga gamla t-shirt liksom. Fast ibland får de gå via städtrasor, men problemet kommer när även städtraseförrådet är fyllt…Generad Har hört sägas att det beror på extremt kontrollbehov, när man inte kan slänga/alt samlar på sig prylar. Inte för att jag tycker att jag har så stort kontrollbehov, väl?

Sen ska man ju ha energi/ork/hälsa att städa/rensa också. Fast jag har en låda bredvid ytterdörren där jag låter saker och ting 'mellanlanda' och häromveckan var jag faktiskt iväg med ett litet gäng saker till åtrvinningsstationen, bl a glödlampor, batterier och en del annat gammalt skrot, ex v en gammal trasig fönsterlampa. Nästa steg är att slutligen dra ur kontakten till min gamla (-98) pc som jag inte haft hjärta att slänga, trots att den ju är antik vid det här laget och cd-spelaren funkar inte heller. Men 'kan-va-bra-att-ha…' Dessutom har jag en massa filer i den som jag kanske skulle vilja spara, men eftersom jag varken har nån sladd för att tanka över filerna eller diskettstation på nya datorn, så har det också stannat där i obeslutsamhet om hur jag ska göra. Usch sånt här stjäl verkligen energi (Konstigt att man mycket väl kan inse hur det är ställt, men ändå ha så svårt att tackla problemet).

Pia
0

Det finns en lång tråd kring detta inne på Insidan iFokus, just om rensning osv. Om Feng Shui, för- och nackdelar med att rensa.

Tänk om man bara kunde göra en sådan enkel (?) sak som att riva ut de intressanta artiklarna i spara dem i en pärm istället för att spara tidningen och "ta tag i det senare" alt bara lägga utrivna artiklar i en "bra att ha hög".

"Bra att ha" det är väl det man ofta ursäktar sparivern med… Samtidigt som man inte får slänga för mycket och rensa in absurdum… Oj, det är jobbigt att vara människa i i-världen…:/

Jenka
0

Jag är sur, vackande en timme tidigare än jag behövde genom att ha ont i halsen. Jag vägrar bli sjuk, jag som så gott som aldrig är sjuk, har varit ledig 2 dagar sen jag började gymnasiet pga att jag var sjuk. Går 3:an nu, och dom två dagar jag avr sjuk chokade jag hela klassen + lärare, jag som alltid är i skolan, vart lite smått kaos då många lånar pennor av mig ;P. Haha, fick veta av en kompis att hon trodde jag hoppas av bara pga att jag missa två dagar ;D..

Hoppas på att jag blir bättre till imorron, då vi har ridning, vilket jag vägrar att missa Skrikandes

Pia
0

Tänk att vara sjuk så sällan, vilken piggelin du är Jenka:)

Halsont är sååå jobbigt:( Krya på dig!

Jenka
0

Tack tack Pia :)

Scilla
0

Nu jobbar jag på tiramisurulltårtan, ska recensera den senare. Är vansinnigt förtjust i allt som är lite moussigt i stil med chokladmouss och tiramisu.

Pia
0

*Mums*

SallyB
0

Ohh tiramisurulltårta - det kan bara bli gott :) Såg också länken på DN.

Titti
0

För 13 minuter så bytte det dygn. Så nu är det ett nytt dygn. Lovade ju att jag inte skulle skriva ett enda inlägg igår och det höll jag. Har ju precis just kommet hem. Berättar mer om resan en annan gång.
Ska njuta av en mugg te ur min nya mugg. Det är så sött motiv på den så jag kunde inte stå emot. Det är kattungar på den.

Sessan1
0

#18, jag brukar oxå köpa muggar ibland med kattmotiv på :))

Näns knappt använda dom :) Får väl göra det då och då iaf!

Scilla
0

Nu kan jag konstatera, tiramisurulltårta var gott! Nu ligger det mesta i frysen men jag sparade lite framme att snaska på…

Pia
0

Ingen bild att fresta oss med, Scilla?

Scilla
0

Tyvärr, den försvann så fort… Får fresta med det istället.