kattungeabstinens
Fy vad jag saknar att ha en liten parvel här hemma. En sån där liten godbit som får plats att ligga i knät som är så söt som socker.
Jag saknar att ha en liten kisse att få se den växa upp, få en egen personlighet och att jag får vara med från början.
Alla bilder som finns här hjälper ju inte till!
Jag har inte haft en kattunge sen jag var 4 år… det är 18år sedan! Oj vad fort tiden går.
Hade två busiga småglin hos mig i några veckor för 6år sedan och oj vad jag blev fast!
Men jag får se det från den ljusa sidan. Jag har ju Trötter och Toker, dom e ju småglin fortfarande. Men oj vad jag saknar kattungestadiet. Helt sjukt

hehe jag har precis varit kattvakt till en liten syrk på typ 14 veckor o herregud vad hon hade energi… jag blev ibland trött bara av att se på henne.. visst var det roligt men jag kände medetsamma att jag inte hade tid att ha en liten igen utan hålla till godo med de stora lunsarna jag har =) fast hade ett erbjudande om att vara kattvakt igen kommit upp så hade jag nappat …..

Vet precis hur det känns! Planerar att skaffa en kompis till vår huskatt i januari och det känns som hundra år dit. Inte blir det bättre av att se en massa söta godbitar här på forumet
. Vill ha nu…

Va skönt att jag inte är ensam!!
Haha fast det är nog sant… jag vill ha den lugna söta kattungen som är så gosig inte ett vilddjur.
Tror att vi lider av "mormorsyndromet" (jättemysigt med små barn bara vi kan lämna ifrån oss dem när dom börjar skrika, bajsa och vara allmänt jobbiga. Är nog samma sak med kattungar)
#4 det där hjälpte ingenting! haha elakt :P behöver du kattvakt någon gång till den där lilla busen så räkna med mig :D
#4…. oh… den lipar åt mig… den vill komma till mymlanbus ;) och kela hela dagen och gosa och pussas… jag är avis :) helt klart, vilken sötnos!

#5,6, hihi vad roliga ni är :P Alla bebisar hälsar pussar och kramisar:)

Jag saknar också kattungeålderna. Framför allt när de har sådär stora huvuden och knappt kan hålla balansen och snubblar när de försöker leka. Underbart!
Fast ganska tröttsamt. Men eftersom den tiden är så kort så kommer man ju till slut bara ihåg de bra sakerna. :)

Oj, 18 år.. Jag är lite sugen såhär 9 månader senare bara.. ^^ Men det är nog för att jag känner att jag lärt mig så otroligt mycket under den här tiden. katter.ifokus har varit ett väldigt bra ställe att vända sig till när man har frågor.. ;)
Så det jag skulle säga var att jag tror jag skulle göra ett bättre jobb med en kattunge nu än vad jag gjorde i höstas. Jag antar att ni rekommenderar mig att snarast vaccinera, öronmärka och försäkra mina små… :s

Gulliga små ju!
Det är väl en standardrekommendation? :)
aaa sluta med bilderna nu!! Haha jag blir galen.
#9 jupp 18 år utan kattunge… det känns… haha speciellt när man är så kattungekär som jag e (tro mig det var en dröm när en kompis till mig hade fått kattungar, två kullar samtidigt… 8 små bäbisar som kravlade runt på mig….)

Ni kan få min 3-4 månader gamla kisse när kl är 03 då hon ska vara både högt och låkt och leka med allt som bara går att leka med och lite till. Då är hon inte så vidare rolig. ;) Då skulle jag nästan kunna betala för att bli av med henne ;) Men när det väl blir dag så ångrar jag ju ej att jag skaffat henne, men som sagt under natten är det ej lika kul. :)
håller med! Vill också ha en liten bebis :P Och Craz-y`s bilder gör det inte lättare ;))
Fast vi får hem valp i Februari/mars så där går man ju och längtar efter..*suck* borde man inte kunna snabbspola?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#13 jo det borde man värkligen kunna!
Vad roligt med en liten valp :)
Sambon här hemma är hundsugen men jag är livrädd. Inte för hundar i sig utan för att jag inte kan någonting om hundar… jag är som ett stort frågetecken…
Gjorde något dumt i går.. var ute på blocket och sökte på kattungar. Så många små liv som säljs för 100kr… Så underbart söta så underbara.
Men jag försöker intala mig själv "ingen mer katt, ingen mer katt…."
Vet inte hur T&T skulle reagera. Vi har inte ekonomin för en till katt… Jag har redan två som jag älskar… Vi har inte plats…
Men hela tiden kommer tanken upp "men den e ju så sööööööt".
Hmm skärpning för mig nu, är bannlyst från kattunge bilder för en framtid.
Det jobbigaste är att jag vet att sambon lätt skulle ge med sig. Ush kan han inte bara vara sträng och hård och säga NEJ! Ingen mer katt…
Så nu har jag bestämt mig. Ingen kattunge…
…. men den är ju så söööööööt!