Simba!!
TessanK. Klart att man saknar en katt som man haft så länge. Så fin Simba var. Jag saknade också vår katt Putte som grannen sköt rakt genom halsen då jag ännu bodde hemma. Då låg både mamma, pappa och jag bredvid varandra och grät. J--la granne. Putte var en katt som kom till oss samma dag som mamma fyllde 40 år och han blev hos oss till den dagen han blev "mördad". Han var svart med vitt på nosen och vita strumpor.
Har du ngn annan katt nu TessanK?
Han verkade com en riktigt stor katt, Simba. Jätte fin var han, förstår att du saknar honom.
#1 Gud va hemskt!

Tråkigt med Simba!
Nu vet jag ju inga detaljer, men har man dem som 'utekatter' så får man ju ta med i beräkningen att de kan bli påkörda eller förolyckas på annat sätt. Dock ska man väl inte behöva riskera att katten att bli skjuten, annat än av misstag då.
TessanK. Jag förstår det. Fast ibland kan det ju hända att just en ny katt kan göra att man kommer över den värsta sorgen över den förlorade katten. Det ju i.o.f sig inte så himla länge sedan olyckan inträffade. Det är bra att du kan skriva och kanske prata om det, det är en process i sorgearbetet. Att gå och bära på sådan för sig själv gör att sorgetiden blir så mycket längre och jobbigare. Tröstekram.
vad hemskt!!min pojkvännes hund som var ett år blev påkörd av en rattfyllerist..det e så hemskt