Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1025 ggr
molntussen6
0

Skaffa kattkompis?

Vi har funderat på att skaffa en kattkompis till våran lilla tös Mysan. Hon är nu 4 månader. Vilket kön ska den andra katten vara i så fall? Och hur gammal bör den andra katten vara, eller hur gammal ska Mysan vara?

Mycket frågor men hoppas på svar Flört

Detta är bara en tanke än så länge..

sandras-tiger
0

Jag tycker absolut att du ska skaffa en kattkompis till din katt! Har märkt på vår katt (huskatt på 8 månader) att han skulle trivas med en kompis. Även fast vi går ut med honom i koppel och leker med honom minst en timme varje dag så är det något som fattas honom. Vår katt behöver en sorts stimulans som vi nog aldrig kan ge honom så vi ska också skaffa en kattkompis till vår kille.

Det jag har läst är att det inte spelar så stor roll vilket kön det är på den andra katten förutsatt att båda är kastrerade. Dock har jag ingen uppfattning på hur gammla katterna ska vara. Det får någon annan svara påSkrattande

sammeth
0

Vi har en innekanin som sällskap till Snobben :) Dom trivs bra tillsammans. Kaninen är tre år och snobben är 16 veckor…

ingela78
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag tycker absolut ni ska skaffa en kompis till Mysan. Jag har själv två katter,en kille å en tjej. Dom gillar varandra jätte mycke och leker som bara den.. Jag har en hona och en hane, båda kastrerade och det funkar hur bra som helst. :) skickar med ett kort på dom

rulda
0

Tror att åldern inte spelar så stor roll.. bara det inte är typ 10års skillnad på dom… då är det även så stor skillnad i hur mycket dom aktiverar sig.
Själv har jag två bröder här hemma på 3år (fy va fort tiden går) och dom leker inte tillsamans, dom sover inte tillsamans… men dom äter tillsamans och slåss så att hårtussarna ryker.