Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 555 ggr
SallyB
0

Godmorgon/middag lördag 2 sept

Vissa morgnar är mer underbara än andra…Räcka ut tungan

Svår huvudvärk (början till migränanfall) när jag vaknade vid pass 08.30. Gick upp - pulade i mig medicin och har lyckats häva ett stort migränanfall (hoppas jag iaf). Huvudet har känts lite 'konstigt' i ett par dagar nu, så jag anade att något ev var på gång. Därefter påkallade sötmissens högljutt att frukost borde serveras nu - omedelbart. Så hon fick då dels kycklinghjärtat från inkråmet (köpte ett nytt märke på kycklingen i går, där inkråmet följde med) dels en bit av levern (1/3 dels bit). Ca 15 minuter senare kommer såväl hjärta som lever upp igen - lagom fördelat på 5-6 kräkshögar, varav en naturligtvis på rentvättade badrumsmattan.

SallyB
0

För övrigt kan jag rapportera att vädret är så där deppigt gråmulet här idag. Blir lite städa idag (om jag orkar). Om jag inte somnar innan dess :p

Titti
0

Hallå

Här var det uppe tidigt som gällde idag. Jr vaknade vid 06 taget - sen var han utsövd. Fast det verkar tröttande att vakna tidigt en lördag morgon. Jr var till en kompis och lekte några timmar. så nu ligger "mina pojkar" och sover i duo.

Vimsan låg en stund i min famn och vilade. Nu ligger hon utslagen på golvet. 

Kom underfund med idag att jag har fått ordinarie jobb - eller antar kanske är rättare ord. Skrattande Jag är i alla fall inte vikarie längre - tror jag.

Jag hade ju ett "krav" om jag skulle bli kvar och det fick jag igenom. Nämligen att dom skulle "jaga" tag på en till som kunde lösa av mig. Man orkar inte jobba sju dagar i veckan - det är bara så. Man måste ju få vara ledig också.

Otroligt egentligen, har inte lyft ett enda finger för att få det. Det enda jag har gjort är att jobba, jobba, jobba. Har så mycket att vara förbannad på att det mesta av energin går till städningen på färjan - så det blir effektiv städning.

EddaM
0

Jag väcktes som vanligt av Feztiz som skulle tutta på armen o Willow som skrek o skulle under täcket. Väl där under ålade hon runt länge innan hon slog sig till ro. De fick ligga som de ville en liten stund innan jag gick upp. Det är ändå ganska mysigt. Skulle anmäla katterna till en utställning men har inga pengar men jag hoppas på att det finns plats kvar om två veckor. Det borde det om jag åker på söndagen. Annars har jag inte gjort så mycket pga den krympande penga påsen o jag skall på utställning nästa helg. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Titti
0

Nu är det kväller. Börjar faktiskt fundera om jag över huvud taget är en bra kattägare. Börjar tvivla nämligen.
 Alla andra verkar ju så felfria och perfekta. Själv är jag vetgirig. Vill lära mig allt.
Ska balja i mig några muggar te, sen är det platsen framför tv's som gäller. Sängen alltså. Sen somnar jag när jag somnar och man får hoppas att ingen katt biter mig i foten vid 06 taget, att man får sova tills väckarklockan ringer. Är faktiskt ganska trött
 Natti natti

Solveig
0

Den enda som är felfri är den som är död! Vi andra gör fel varenda dag på något sätt, men vi är bra ändåGlad

Titti
0

Skönt att höra Solveig

Tror nog att min katt gillar mig starkt. Just nu ligger hon på samma stol som jag sitter. Måste hålla koll att jag inte går och sätter mig på henne. Hon ligger nämligen mellan min rygg och ryggstödet.

Förut låg jag i sängen. Hon gav blanka tusan i att jag lyfte henne och lade henne på min arm. Hon fortsatte och sova.

Älskar_hästar
0

- Oj det var visst fel morgon jag snackade om . Glömde bort att det faktiskt är 3 september . (;