Kattögon!

OJ, vilken bra bild! Jag får återkomma om jag får en med skärpa.
oj så fint kattöga :):)

Tjusigt (ni måtte ha väldigt bra kameror!)……..reflekterar pupillen ett parti "finns i sjön" (katt som spelar kort, jag har väl aldrig hört……)?? 

#4 Haha! Jag undrade själv vad det var som reflekterades i ögat och jag har ännu inte kommit på vad det är.
Texas och jag spelar annars så klart bara Texas Hold'em! 
ah tack kemikal! Jag letade efter den tråden innan jag gjorde min för jag fick för mej att de redan fanns en.. men då hittade jag den inte! :(

Nej, sökfunktionen ville inte riktigt för mig heller, men bläddrade runt lite och snubblade över den :)

Visst är kattögon vackra.

Pelusa. Det där var snyggt. Ärliga blå ögon heter det visst.

Åh vad vackra ögon, alla på sitt sätt!
Tack, kemikal, för att du hittade inlägget jag satt och fundera på…:)

kemikals sökmotor till er tjänst ;)

:)
Mollys vackra ögon <3

Välkommen till Katter, Morrhoppa!
Det var en riktig sötnos till Molly du har:)
Man tackar man tackar :D
Jodå världens vackraste ;)

Alldeles ljuvliga pälsisar, du har, MissMikkus! Och välkommen till Katter!

Finfina allihopa, men mina två favvisar är nog ändå Cirri för hon ser så sötpiggelin ut och Måns för han ser så kramgosigt knubbig ut…:)

Oh vilka fina ögon, och likaså bilder:)
Precis… Storöga är jag helt förälskad i… vill kattnappa henne, men det är fullt hos mig.. ;)
Ägd av S*Zaxofragas Zigge
många fina kort på kattögon, själv har jag ett bekymmer för på mina katter blir alltid ögonen lite konstiga på korten.har ni några tips?

Cathy, jag förmodar att du tänker på röda alt illgröna ögon som det ofta blir på foton? Många kameror idag har ju "anti-röda-ögon" funktion som man kan använda sig av, det innebär att blixten smäller av lite innan fotot tas, det akn dock vara lite problematiskt att få katter att sitta stilla under den perioden har jag märkt…
Med systemkamera har jag aldrig haft problemet med röda ögon på bilderna, men då sitter ju också blixten så pass långt ifrån objektivet.
Man kan även fixa till röda ögon i ett bidlbehnadlingsprogram efteråt, men nja, jag tycker nog inte det blir så jättebra resultat kanske…
Här är några tips om vad du kan göra för att undvika röda ögon:
- Inte fota när katten tittar rakt in i kameran, på det viset undviker du att blixten slår rakt in i ögonen.
- Fotografera katt utomhus, utan blixt.
- Arrangera inomhusfotograferingen med mycket indirekt ljus och lampor så att du kan stänga av blixtfunktionen men ändå få tillräckligt med ljus.
- Sätt kameran på ett stativ när du fotar med avstängd blixt inomhus i dåligt ljus för att undvika skakighet i bild när slutartiden blir lång. På det viset kan du få riktigt mysiga, skymningsbilder:)
Tack för tipsen,ska pröva detta…,så får vi se vad vi kan åstakomma..övning ger färdighet sägs det.:-)