Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 654 ggr
cillisw
0

Kastrering?

Hej!

Jag undrar lite över om det har någon betydelse om katten är kastrerad om man ska ställa ut? Jag har en birma som jag har tänkt att ställa ut framöver men jag har även tänkt att kastrera henne då jag inte tänkt avla på henne.

MonicaLagerquist
0

Hur gammal är katten?Som vuxen dvs över tio månader tävlar kastrater och fertila i olika klasser så ska du ändå kastrera henne så gör det innan du börjar ställa ut henne.De cert som tas som fertil kan inte kombineras med cert som tas av en kastrat.

Stolt ägare till tre La permer

cillisw
0

Hon är 1 år och 3 månader. Men är en fertil "finare" en en kastrat i utställningssammanhang?

MonicaLagerquist
0

Katterna tävlar i olika klasser så det spelar ingen roll om dom är kastrater eller fetila.Jag ska till Norge med min kastrathona och tävla i SW om ett par veckor.

cillisw
0

Ja okej tack så mycket för din hjälp. Okej vad roligt hoppas att det går bra för er då! ;)

starshine
0

Måste tillägga att det är bara renrasiga med stam som får ställas ut fertila. har du ingen stam på henne går hon som huskatt och måste kastreras.

Glöm inte klippa klorna innan du åker till utställningen. Lycka till.  har du bild på henne?? Är nyfiken på din lille misse

MonicaLagerquist
0

Även huskatter får ställas som fertila men bara till dess att dom är tio månader sen måste dom kastreras.

cillisw
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Självklart är min birma renrasig med stam. Här kommer en liten bild, lite svårt att få med hennes fina ögon med min kamera då blixten är så stark.

cillisw
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild till. :)