Dagens mysbild

vad gullig Joppe e sån härlig färg=) har sett Jomsan oxå o hon e oxå så gullig=)

Oj vad mysigt han har det :)

Vad mysigt dom har det, våra små kissor.

Men hur härligt såg det här ut då, supermys i kvadrat:)
Gillar pippin att Vilda har koll också…?
Det ser ju inte ut som om Vilda har så mycket koll hela tiden. Undrar om inte pippin har mer koll på Vilda

Relaxavdelningen såg det ut som om han hade kommit till. Söt.

Apropå att Vilda älskar att ligga på Zeros bur kan jag bara tillägga att Zero är van, men lite rädd kan han ju bli ibland när Vilda är lite för häftig i sina rörelser. Sen är buren väl fastsurrad för att inte tippa!
Zero är faktiskt kläckt i min hand för 7 år sen, unge till mina dåvarande undulater. Nu är han min mammas fågel som jag passar ibland. Säkert enda undulaten som fått åka till veterinären för en fästing vid näbben :)

Vilken upplevelse, att se en fågel kläckas i handen!
Men så klart, det är ju viktigt att man ser om de små liven, åka till veterinären och så:)

Jo den kläckningen var riktigt spännande. Var den första ungen i deras första kull och han är fullkomligt handtam. Pratar och visslar gör han också och låter jättegullig när han med sin lilla, lilla röst säger "Du är SÅ gullig!" Det är vad mamma alltid har sagt åt hoonom. Sen visslar han Hälsan för halsen, pippi långstrump och sådär som när någon visslar uppskattande på någon. Han är faktiskt himla mysig.

Men så underbart!
Själv fick jag överta två undulater när jag var runt 10 år av bekanta, en gammal snäll herre som var helt betuttad i sin unga dam - men hon var ganska elak mot honom…:/ Och de lärde sig aldrig prata eller vissla något, kanske var de för gamla för att lära sig sådant när jag fick dem. Men undulater är för söta ialla fall:)

Hon är nog så himla söt den där Vimsan. Krama henne från mig.

Otroligt pälsig och fin ja, intet spår av någon sommarfällning inte, EddaM…:)
EddaM. Din sötnos ser ut som en gosig liten dunboll. Håller tummarna för er vid utställningen.

#19 Nej jag e så glad att pälsen har kommit tillbaka, hon fällde i början av sommaren, hade tur där. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#20 Javisst gör hon. Hon har otroligt mjukpäls o jag älskar att gosa med henne. Tack det behövs någon som gör det då Feztiz är söt men en liten padda o gillar att fräsa åt främmande katter men det blir väl bättre när hon har vant sig vid det hela. =))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Är det bara jag som inte kan se alla bilder….??
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#23 hade i morse att där bilderna skulle vara så stod det bara fil - men nu funkar det ingen