Promenad med kattunge
Det är bara bra att vänja kissen tidigt vid prommenader, då känner de sig trygga med det som vuxna. Se till att selen sitter som den ska och var ute så länge din katt vill. Låt honom inte hälsa på andra katter under prommenaden och skydda honom från andra saker som kan vara skrämmande.
Här är en bild på Elvira på prommenad när hon var liten
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Naw, vilket charmtroll :D
Tack för svaret, då springer jag ut nu på en gång :D
Ha en underbar stund ute med din sötnos!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Lycka till. Sele promenader är helt underbart allternativ om kisse inte har möjlighet att vara ute på andra sätt.
Tänk på att det kan finnas sjukdommar från andra katter så se till att kisse är vaccinerad.
Ett litet tips är också att inte göra promenaderna regelbundna.
Jag går ut med Toker lite då och då när det är fint väder. I början gick jag ut varje dag, sen om jag inte kunde någon dag så blev han helt tokig.
Det är från katt till katt och Toker älskar att vara ute, men han blir ganska omöjlig att ha och göra med när han är på det humöret.
Inte för att han är elak, han bara skriker och hoppar mot ytterdörren.
Jag brukar låta honom hälsa på andra katter, men bara katter jag har hälsat på tidigare. Han har fått en riktig polare i grannkatten och dom nospussas varje gång dom träffas
jag har själv en katt nu som är 13 veckor.
Vi ha rnu varit ute 2 gånger och hon börjar vänja sig mer och mer.
Innan vi gick ut så sele-tränade jag henne innomhus… lät henne vänja sig vid selen utan koppel och efter varje gång blev hon mer och mer van. det är ett tips så att det går snabbare att vänja henne =)

Vi lät vår Tiger bo in sig i hemmet i ca en vecka innan vi gick ut med honom, då var han alltså 13 veckor. Började lite lungt med att bara vänja honom vid koppel och sele inomhus först! Mycket beröm för det är ju lite läskigt=). Ta ut honom någonstans där det är lungt och inte för mycket rörelse.
Numera kommer han på en gång när vi visar kopplet för honom…Han går som en hund ute. Trippandes bredvid matte och jagar fjärilar.