Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1213 ggr
Jenka
0

Godmorgon 26/8

Vart ingen sovmorgon dag inte. Idag bär det av till Örebro och på chinchilla utställning. Har sett framemot det så det ska bli jätte kul :D Det var nära att vi inte kunnat åka men det fixa sig i sista minuten :D Om nån bor i Örebro och får för sig att titta in så är det i kvinnerstaskolan, en naturbruksskola (som har öppet hur idag).

Hoppas ni får en trevligt dag!

kristinah
0

Min sovmorgon blev till kl 06:15, då jag väcktes av mina fyrfotingar som tyckte att jag ville stiga upp och ge dom mat. Dom är så vana att få mat den tiden så dom har ingen skillnad på dagar.

Idag skall jag skriva ett styrelseprotokoll och få ut kallelse för nästa styrelsemöte. Sedan måste jag skrämma igång tvättmaskinen och även strykjärnet. Skall åka och kopiera ett veterinärbesiktningsintyg om jag inte får igång scannern här hemma. Sonens och hans flickväns hund Mymlan dog en vecka efter dom varit och hämtat den. Nu vill uppfödarens föräkringsbolag ha intyget så jag skall skicka iväg det. Kanske ungdomarna får pengarna tillbaka. Det är bara att hoppas.

För övrigt skall jag ta det lugnt, det är ju lördag, kansek åka iväg och fota lite, beror på vädret, just nu är det ordentlig dimma.

Pelusa
0

Morning kattvännisar från Pelusa som knappt kan se handen framför sig i den täta höstdimman som ligger som ärtsoppa över hammarby sjöstad i Stockholm!

Idag är det lång frulle, dagstidningar och senare finnkampen på TV som står på tapeten!

Ha en fin lördag/Pelusa

Pia
0

Lycka till, Jenka med chillisar!!

kristinah, det hoppas jag verkligen de får, även om det inte framgick exakt vad felet var på den lilla rara så kan man ju tycka att det är något som borde åtminstone delvis gå på dolda fel-försäkringen…

Ja här är det också dimma, Pelusa, det känns riktigt höstlikt fast det är behaglig temperatur ute.

Idag är det tänkt att det skall handlas lite höstblommor och städas i huvudsak. Kanske hinns det med något mer…

Pia
0

Jaha, fin start på dagen, någon stor j-la idiot hade slängt in en stor sten genom framrutan på min sambos bil…:(( Som står på parkeringen i ett lugnt, trevligt område. Hände tydligen för någon annan för ett par veckor sedan… Visst är det underbart med folks förstörelselusta…

SallyB
0

Nej usch va trist, Pia.  Här där jag bor hände ju detsamma (dvs folk fick bilrutor inslagna en natt för några veckor sen) och min bil hade ett försök till inbrott på passagerarsidan. Jag bor dock i en stadsdel med ett visst 'rykte', även om just området där jag bor är lugnt.

SallyB
0

Hoppas du får en trevlig dag Jenka.

Jag har haft släktingar till chinchillor, nämligen ett par degusar. Roliga små typer men förfärliga på att gnaga på allt. Degusfakta för den intresserade.

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon god morgon. Det ser ut som att bli en strålande dag med solsken här i Karlstad. Jag skall inte göra så mycket idag heller men jag skall ta mig en tur till stallet o borsta på hästen, kanske tömköra henne lite. Katterna mår bra o de sover mest hela tiden. Willow väckte mig som vanligt vid åtta o jag fick henne att krypa upp i sängen o hon skulle sova en stund under täcket. Sedan kom Feztiz som har ovanan att "tutta" på min arm o då gav jag upp o gick upp. Efter morgon goset skrek de efter mat som de naturligtvis fick sedan lekte jag med dom en liten stund o de har sovit sedan dess..ny tagen bild på feztiz…

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Titti
0

Pia. Usch, vad tråkigt! Varför i …Skrikandes… kan inte folk låta bli att förstöra ens saker? Dom ska hålla sina långa fingrar i styr!!!

Här har man varit och jobbat 4½h. En matros undrade om jag hade bråttom. "Nä" svarade jag "jag har ju ångan uppe". Stackarn tyckte väl att jag såg stressad ut. Dom har äntligen fått tag i två som kan rycka in om det behövs just nu, så mamma kan lugnt gå i pension. Så nu ska jag dunka något mjukt i huvudet Flört (t.ex en kudde) och komma med förslag på ett arbetchema.

Här mekades det dator igår, köpte dessutom en hårddisk när jag ändå var i stan. Så nu har jag rum med massor av foton på Vimsan. Glad

Flyttades hårddiskar hit och dit. Avinstallationer och formatering hit och dit. Fixas partitioner, men då vägrade datorn samarbeta. Storebror fick akut rycka in.

Vimsan var snäll. Ja ja, hon ville leka med nätverkskabeln men det fick hon inte. Hon var faktiskt ut en stund igår. Men så länge Mickel stryker här vill jag inte släppa ut henne hur som helst.

Är faktiskt lite jobbigt när man har gjort en nyinstallation. Grafiken är ju upp åt väckarna just nu. All text är för stor, men bara jag installerat drivrutinerna till grafikkortet så ska det väl reda upp sig.

Jenka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var en väldigt trevlig dag. Min lilla Chrille kom 2:a och fick en blå fin rosett, så jag är super nöjd :)

#6 Degusar är juh underbart söta ;D

Titti
0

Sitter nyss hemkommen från arbetspass nr2 framför datorn. Med Vimsan mer eller mindre avslagen i min famn.

Hon har ju börjat sporta med det att hon biter mig. Jag säger "Nej!" åt henne, för hon får inte.
Vet Ni vad hon gör då?
Hon börjar slicka mig istället.

kristinah
0

Det verkar ju lite gulligt Titti. Så gör jag med Joppe också och så skulle min en bekant från huset nedanför också borda gjort idag då hon skulle gå in med sin drygt ettårig frasse Darin. Han blev tydligen tvärilsk och rev henne så pass att en klo troligen kom genom en blodåder på handen så den svällde upp. Hon fick in katten och så kom hon hit alldeles till sig. Hon fick tvätta av handen och så körde jag henne till hälsocentralen att hon fick en stelkrampsspruta för det tidigare skyddet hade nog gått ur henne för flera år sedan. Darin hoppade också på Joppe då vi var ute, helt okontrollerbart. Ingenting hände men Joppe blev jätterädd…en stund…sen skulle han fram till Darin igen. Hm.

SallyB
0

Kul att det gick så bra, Jenka!

Sessan1
0

Hej Jenka!

Jag har en dotter som går på kvinnerstaskolan, så jag var där i går redan och tittade!

Har varit där några ggr innan oxå då och då.

/Sessan1

Jenka
0

#12 Ja jätte kul, är så nöjd så :D

#13 Jasså? Så kul :D Tycker hon det är en bra skola då? Själv tyckte jag det verkar för stort för min smak :P

Pia
0

Grattis till Chrille, Jenka! Läcker bild:)

Oh ja, håller med, degusar ser jättegulliga ut!

Jenka
0

Tack tack, Pia :D