Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1133 ggr
bella-
0

Heej:DKattungar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heej min katt Bella som är en svensk bonndkatt har pricis fått 5 små katt ungar dom är svart och vit vi vet inte vad vi ska gjöra med dom men detkanske är 5som ska eller ej men om det blir nån kvar så är det ju synd att ta livet av dom så nån av er kanske vill ha en svensk bondkattunge som är svart och vit.

Hör gärna av er om ni är intresserade här kommer ite bilder på dom.

Kommer mer bilder lite senare

MonicaLagerquist
0

Jo jag kan tala om vad ni ska göra med kattungarna.

Ge dom bra mat hålla dom och mammakatt inne  tills dess att alla är kastrerade.När kattungarna är nio veckor ska dom ha sin första vaccinationsspruta vid tolv veckor ska dom ha den andra och samtidigt id-märkas.Sen efter det är det dags för dom att flytta till bra och vettiga hem.Är mammakatt en utekatt så behöver troligen kattungarna avmaskas veckan innan första vaccinationen.Tyvärr är det svårt att hitta bra hem till huskatter så hoppas att ni lyckas med det.Annars har ni fem katter till att ansvara för.

Stolt ägare till tre La permer

KindredCold
0

Ta hand om dem tills de är 12 veckor gamla, minst.
och och Monica.L säger.
Avmaska, vaccinera och ID-märkas.

Sen kastrera honan så hon inte får fler ungar, då de tydligen inte var planerade och ni inte verkar veta hur man tar hand om ungarna.

cillisw
0

SUCK! Kastrera din katt!!!

martdat
0

Du fick bra råd i inlägg #1.

Jag hoppas du driver med oss angående att du ska ta livet av dem, har du tatt kull på din katt får du ta ansvar för dem, vare sig du kan placera  dem elr ej. och snälla, kastrera din katt sen så att det inte blir fler ungar , finns redan så många utan hem.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Craz-y
0

Du har ansvar för dessa kattungar!!