Godmorgon 25/8
Idag ska vi till stallet med skolan. Denna gång är det islandshästar :) Efter skolan ska jag och några kompisar gå på en kinesisk resturang vilket ska bli trevligt :)
Hoppas ni andra får en trevligt dag.

Morron!
Vaknat ganska nyligen efter att ha sovit ok. Och jag har äntligen kommit fram till vårdcentralen. Så nu väntar jag på att bli uppringd och få en 'typ' akuttid. Jag kontaktade de på vårdgarantin när jag blev så arg häromdagen och de gav mig lite tips, så idag ska jag bara ha en tid.
Annars inte nåt särskilt inplanerat.
Kinarestaurang - gottigott. Här i stan finns en där man får äta hur mycket man vill av vissa rätter.

idag har jag betalat en massa räkningar.. ska iväg o handla mat senare idag… ska oxå äta kinamat idag… har mycket o funderar på just nu…

Har oxå betalat räkningar. Lika tråkigt varje gång. Jag skall inte äta kina mat idag för det har jag inte råd med. Men jag åt för en vecka sedan faktiskt. Skall ut till stallet o borsta lite på min nordis.=) Annars så vet jag inte =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Efter att ha nästan varit beredd att åka in till akutmottagningen på sjukhuset, vilket verkligen kändes som overkill (men det sjuvårdsupplysningen rådde mig att göra om inget annat funkade) har jag nu äntligen blivit uppringd av husläkaren, så nu får jag receptet jag behövde iaf. Jag fick dock ringa som sagt både till sjukvårdsupplysningen och husläkarakuten liksom härja med sköterskan på vc.
God afton. Jag har jobbat som vanligt men idag var det mer än lovligt rörigt, det har tendens att strula till sig på jobbet då det vankas fredag, men nu har jag ju kvar lite att göra på måndag också. Sonen kom för att hämta mig och så åkte vi ut till hans och flickvännens nya bostad, ett litet hus med stor altan ute och en ännu större gräsmatta. Perfekt plats för deras kattor och för dom själva med för den delen. Vi var dit med några flyttlådor, sedan åkte vi tillbaka till staden, han tog min bil och jag hans. Han ska skruva på min, snäll som han är.
Då jag kom hem tog jag Jomsan och Joppe med mig och åkte till mina föräldrar, så Joppe skulle få vara ute ifred utan en massa svarta kattor som har förmåga att dyka upp och "moppsa upp sig" + en massa skrikiga ungar som han blir lite rädd för. Ute hos mina föräldrar hade han full upp med att jaga små gräshoppor, började fundera på om han själv var liten gräshoppa i sitt tidigare liv. I morgon har jag sovmorgon. Får se hur länge den varar.

Jag har suttit på föreläsning hela dagen. Jättetrött. Har varit o inhandlat en stor Royal Canin säck och godis till kisarna här. Så nu är de nöjda och glada!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sally, det ligger mycket mer än ett korn sanning i uttrycket "man måste vara frisk för att vara sjuk" - VC är verkligen ingen höjdare, det finns så klart goá undantag där med, men uj så illa behandlad jag - och andra med mig - blivit av läkare (inte sköterskor) där. Precis vid sådana tillfällen när man faktiskt inte alls klarar av att hantera ett sådant bemötande…

God kväll får jag väl säga då!
Mer smycken och mer idéer som snurrar i huvudet har det blivit idag. Borde egentligen städat lite, men det har varit en riktig regn- och slödag.
Bespetsade mig på lite god vietnamesisk tofugryta till middag, när sambon kom hem med den så visade det sig att det var ett nytt recept/ny kock och det var jättetrist tillagat, inte alls så där krämigt och starkt som det brukar vara…:/
Nu blir det snart filmtajm och en balja med te - myyys:)
Visst ät TE gott, Pia :)?
Jag dricker ju kaffe oxå, men ibland föredrar jag en STOR kopp TE istället :))
Kram

Oh ja, Sessan, te är min favoritdryck, alldeles fantastiskt gott med baljor och mycket mjölk:)) Och så passar det så bra med höstmys och tända ljud också:)
#1 Man kunde välja buffe och då fick man äta hut mycket man ville, man fick välja mellan rått kött och så gick man till kocken så steker han det :D