hjälp
våran katt har bytt sin porslighet till mera jammig katt ! hon fick en kull med ungar för ungefär månader nu! den 19 maj så fick en kull! hon vill väll ha konyakt med sina ungar antar jag men hon bara ha mat ( men hennes nat skåll är ju full) vad tror ni? vad som har hänt med henne det är första kul (är bara 1 år!

Det är nog ingen fara..kanske saknar hon sina ungar men det går över. Ge henne lite tid.
Jag hänger inte med alls, är kattungarna födda 19 maj är de ju bara 8 veckor gamla och ska enligt lag stanna kvar hos mamman i minst 4 veckor till. Hon har väl ungarna kvar hos sig?

mm det har hon dem är snart 8 veckor! vi ska behålla en!
Hon kanske löper? Om hon får gå ut är det möjligt att hon får en kull till om c:a 2 månader.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Jag förstod det som att hon hade haft en kull för x-antal månader sen, och sen fick en kull till den 19 maj
Om hon har en kull på 8 veckor så tror jag att hon löper nu. Hur mår ungarna? Det kan bli problem.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

ungarna mår bara bra ! dem leker å busar.okej då får vi hålla koll såjon inte får en kull till.jag vill ha det men pappa vill det inte!
Det tar hårt på kattmamman när hon har kull, så hon ska absolut inte ha kull så nära inpå!

okejokej mern vi misstänker attb hon är dräckig igen.
Herregud! vart tog ansvaret vägen???

vet vi har na ut ok inne hon får bestämma lite sjlcv hon var unagra med sej ju

Om ni misstänker att hon är dräktig igen boka genast tid för kastrering. Det är inte nyttigt för mammakatt attt få kullar så tätt. Och det vikstigaste är väl ändå att den kisse ni har nu mår bra. Och vad ska ni göra med alla kattungar, just nu är blocket översvämmat med kattungar som söker hem, likaså katthemmen.
Det är ingen fara för kattmamman att bli kastrerad om hon nyligen blivit dräktig. Så lycka till med kastrering och försäljning av de kattungar ni har nu.