Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 1645 ggr
Mattans
0

Kattunge, komentera!

Igår fotade jag våran kattunge Mayliss, bilderna är inte så bra för att har bara en 4mp digitalkamera, och Mayliss ville aldrig stå still.
men komentera mer än gärna! :D kmr ladda upp ca 2-4 bilder, säger till när ni kan komentera (:

Mattans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

© Matilda Eskelinen'

Mattans
0

© Matilda Eskelinen'

Mattans
0

© Matilda Eskelinen'

Mattans
0

© Matilda _Eskelinen'

fritt fram att komentera :D_

Babbione
0

Jättesöt katt och bilderna var det väl inget större fel på…några 'r väldigt konstnärliga tycker jag! Bra färgval gjorde du också!

Mattans
0

#5 Tack så mkt, alltid kul att få posetiv kritik :)

cillisw
0

ååååååååh, vill ha! Så himla söt! Kyss

Mattans
0

#7 tack :)

Ledin
0

jätte fina kort, bra färgval o allt men ta gärna en riktig blomma nästa gång för det ger mera liv i hela bilden själv är jag skitkass på ta bilder så jag är inte den som ska ge kritik :) men jag ger flera bra o bara ett litet du kan förbättra :) hoppas du förstår rätt. Underbart söt kattunge din?

Mattans
0

#9 tack, hah jo jag tänkte göra det men det regnade jätte mycket ute, så jag ville inte gå ut och leta efter en i spöregnet + att blomman skulle varit blöt då. Jadå, jag uppskattar allkritik, och förstod vad du menar, tack :)

Mattans
0

#9 och ja det är min katt :)

LinaK
0

Hur söt som helst ju :) fina bilder också!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Mattans
0

#12 tack så mkt :)

cutepape
0

Vilken söt liten parvel :)

Inte MP som spelar roll… hänger mer på fotografen ;)

fotografera objekt i rörelse kräver bara lite snabbare slutar tid. 

Tycker du lyckats bra med vad du har att arbeta med!!

Mattans
0

#14 tacktack, men jag vill helst ha närbild på mina kort, och inga blixtar :) tack så mkt

CelDara
0

#15: Närbilder kan vara lite klurigt. Du kan testa att ta bilden på lite längre avstånd nästa gång. Och så beskär du bilden i efterhand istället. Då är det lättare att ta med blixt och bilderna blir inte lika brusiga som när du tar utan blixt, men ändå får du din närbild. :-)

Jättesöt katt du har förresten!

Mattans
0

#16, tack för tipset (:

tacktack :)

Destany
0

jätte söt katt o fina bilder

cutepape
0

Du behöver inte använda blixt för att få snabbare slutartid eller ta närbilder. CelDara har rätt.

Jag misstänker att du har en pocketkamera. Vissa (även äldre) pocketcams klarar av att ställa in slutartid. Så väljer du ej blixt och lite snabbar slutar tid. KAnske 1/60 alt. 1/100… 1/60 brukar gå rätt bra handhållet utan blixt om objektet inte rör sig just den 60iondelen av sekunden :) tom 1/30 går.

Du får prova dig fram. snabbare slutartider i dåligt ljus ger mörkare bilder.. personligen tycker jag vanliga lampor ger ett mjukare intryck i bilden är en blixt som kommer rakt framifrån.

Allt detta som är underbart i fotovärlden :D

Mattans
0

#18 tack

#19 tack för tipset, jag uppskattar det :)

modellflickan
0

Sötare än socker :)

Mattans
0

#21 tack, hon tackar nog med :)

Mollsan
0

Söt katt o fina bilder!

Mattans
0

#23 tack :)