Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2408 ggr
Ledin
0

Titta o dela med er!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill bara visa er hur söta katter kan vara :) Tror ni att detta är mor o dotter? Nej det är det inte. Kattungen är en upphittad kattunge ute (4v gammal) å "mamma" kissen är våran Missy hon är 1.5år kastrerad aldrig haft kattungar men tar denna som sin egen. Och det har hjälpt mig massor, hon tvättar den efter maten,vart på lådan. den lilla får snutta en inget kommer ju o det e pyttesmå tuttar Missy har så jag tror det e mest päls hon smuttar på. Hon äter mycket mat den lilla nu o dricker även vatten på fat. Vi har en till kattdam som tar in byten till den lilla men jag har tagit dom mössen (2st) för det är äkligt :) Mizzan vill oxå hjälpa till men ofta är platsen som mamma redan upptagen, men det gör inte så mycket för då får man ju sin matte o husse ifred :) Dela med er av era söta kort stora som små alltid kul å se lite bilder.

Ledin
0

har sover båda efter att ha blivit lite renare :)

[Dezederia]
0

Här har vi far och son. Efter att dom ätit :)

Ledin
0

åhhh va sött :) den lille såg ut att vara full med bus :)

Bigblomman
0

Här är mina båda pojkar!

Den gulvita heter Gismo och blir 8 år i november, den röda heter Findus och blir 6 år den 1 juli!

Imasy
0

Söta som socker! Kyss Give to me…! ;D

J-Parnebo
0

aww, vad söta alla är <3 ^^

ophelia
0

"Vakt hund" och Gangstern.Diesel var helt betagen av kullen förra sommaren.

Sigridsmatte
0

Här är pappa Caesar med sina 2 kattungar som föddes i januari i år.
Han var så duktig och tog lika mycket ansvar för sina ungar som mamma Sigrid gjorde, så jämlikhet råder här hemma Glad.

Mollsan
0

Mor o barn barn här hemma:)

modellflickan
0

Åh vilka söta bilder! :)

Ledin
0

jätte söta :) e så kul o se lite bilder

lovlin
0

konsten att sova gott…. :

mymlanbus
0

Men så himla söta bilder… man blir så sugen på fler missar!

Trissan
0

syskon :)

Trissan
0

7 katter, hela familjen äter midsommarmat (mjuk kattmat).

Ledin
0

jätte fina katter :) jag delar med en till av en katt dettta är våran kära Mizzan, det är den keligaste katten man kan önska sig, hon hälsar alla varmt välkommna även grannens gäster går hon fram till för att säga hej. Dom som är lite rädda för katter blir snart kattfrälsta bra för att hon är så himmla kelig på ett udda sätt å så kallas hon för mattegrisen hon äter allt o är en klumpiduns :D

Ledin
0

å så här sover våran Tellus :) han är en stor grabb igen tjafsar med han tackvare hans storlek annars så är han en coolkatt som itne gör någon illa :)

Trissan
0

Såhär sover en av kattungarna i mitt knä ^^ så underbar!

J-Parnebo
0

Jätte söta bilder :) <3

[Dezederia]
0

Oj va mysfaktorn va hög i den här tråden då ^^

Ledin
0

visst är det :) mera mysfaktor ska vi se :)

fillen
0

Trissan, kolla på den här bilden! Här sover min katt likadant i min mammas knä.

Trissan
0

#22 haha, oj så söt!

Natalia
0

Min kattbebis Magnolia ^^. Hon är en helt underbar hittekatt!

kristinah
0

För det mesta ligger Jomsan och Joppe på olika platser men ibland kan det hända att dom ligger bredvid varandra. Mysfaktor hög. Alla dessa gullbollar som ligger på rygg i famnen och sover blir jag extra knäsvag för. Hur gulligt som helst.

ingela78
0

Här ligger flexi å sover gott

Ledin
0

^^ hihihi snacka om sover gott :) ska titta vad jag kan bjuda på :)  hittade denna det e inte bra kvalite å jag bytte lakan på sängen :) men där har ni en liten kattunge som jag hittade ute samma kattunge som #0 hon är bara för go kommer bli en riktigt liten kelkatt, ja hon är redan det :)

[LucyInTheSky]
0

Bosse-plutt i mitt knä =) Han är 4 år gammal och var lite av ett impuls köp. Det var en kompis som sa att deras grannar fått kattungar som de inte vill ha och om de inte blev av med dem skulle de alla skjutas på gårdsplan.. Jag blev iskall!! Satte mig i bilen och hämtade hem Bosse..

Ledin
0

där gjorde du helt rätt du fick ju en super fin katt :) ^^

[LucyInTheSky]
0

Ja, han är min pälskling lille Bo =)

Ledin
0

:) ja han var jätte fin o gulligt namn han har.

kristinah
0

Å vad fin Bosse. Är det månne morgonstretch? eller han han vunnit på Lotto. I och för sig har han väl gjort det eftersom du "adopterade" honom.

CelDara
0

Elvis slappar.. :-)

kristinah
0

Min systerson heter Elvis och han är nästan lika gosig som din Elvis.

Ledin
0

mera mysfaktor var det här :)

mymlanbus
0

Men vilka fina bilder Glad på alldeles ljuvliga katter

Ledin
0

visst är det härligt o se alla kort nu är jag skitdålig på ta kort på alla mina djur får jag ett kort bra på varje katt i halvåret får jag vara glad ;) mina kort är itne alls bra dom jag har visat här ju den i #0 är bra söttsomsocker kort :) extra gulligt att det itne är mamma katt utan en "kompismamma" utan mjölk ;)

kristinah
0

Här är det kolektivfamilj. Två mamor och 4 - 5 ungar hemma hos min syster.

Bybo
0

Åh, men jisse va sött… Min kastrerade hona är livrädd för min andra katts ungar….

Ledin
0

haha ja dom brukar vara små monster för vuxna katter, värkar som dom itne fattar att det e små katter utan små grönaslajmiga monster som ska äta upp dom :D

bara påpeka en bra sak…. kastrera alla katter är ju bra :) om det inte är raskatter som man ska ha som avelskatter.

Bybo
0

#40 Brukar alltid kastrera mina katter, men missade tyvärr min sista hona, därav bebbar.

MEN Varför är avelskatter/raskatter bättre än "vanliga" ( ofta friskare) kissar? Tycker man att det finns för mycket hemlösa katter så kan man ta en sån, vare sig den är renrasig eller inte…katter är katter….

Jag har alltid haft sk huskatter/bonnkatter..men vid ett tillfälle tog jag emot en raskatt ( Birma) Och har aldrig haft större problem med katter än henne. Hon var gosig men typ sönderavlad..bla stora problem med sitt bäcken… :-(

Ledin
0

jag vet att det e lätt hänt har även blivit så här :P p-piller å skulle kastreras väl inne hos vetten sa hon att katten var dräcktig det blev 4 små kattungar en vad dödfödd så 3 pigga saker hade jag ett tag nu är det väll 2årsen :)  Vi kan ta detta med avel i ett annat inlägg, detta är mera för att njuta av alla söta katter inte bara katungar utan alla kissar stora som små :) Ps har ingen raskatt själv så jag kan nada om avel ds :P

Ledin
0

Sture tar sig en lur :)

Ledin
0

in med bilder kattälskare :D lite info om gullet man visar ;)

lisa62an
0

Här är en bild på våran sora kull på 10 kattungarSkrattande alla kankse inte syns

Ledin
0

e kul att alla är så pigga som dom är hela 10 kattungar :) snacka om att ni kommer få kolla era fötter vart ni ställer ner dom hehe gulligt värre.

Babbione
0

Larsa med sin flickvän Sigrid…sussar gott i soffan!