Katter iFokus

Katter

Etikettom-sajten
Läst 919 ggr
starshine
0

Köp/sälj??

Nästan alla andra forum här på iFokus har köp/sälj flik

Varför kan inte kattforumet också ha det??

Någon som kan ge svar

Ledin
0

jag håller med det finns ju inne på hittekatter, nu vet jag inte hur det e med raskatter där inne, men man kan ju alltid göra en liten fuling :) visa sina små å sen hemsida för mera info det kan man ju inte hindra ;) eller hur ?

Anne
0

Det är helt enkelt inte tillåtet här inne. Att köpa och sälja levande djur är ett stort ansvar. Vi hänvisar istället till rena annonstorg som det t.ex. finns på www.katt.nu och www.katter.nu

Ledin
0

Ja så finns det ju andra anonnser ställen, måga uppfödare andvänder ju enkla blocket.se för anonnsera ut sina katter.

Ladyinred
0

Jag tycker att det e bra att man har uppfödarna på forumen så att man kan bilda sig en uppfattning om vilka de e och om man vill stödja deras avel. Man kan på ett annat sätt skapa en personlig kontakt med köparna när man hänger på samma forum. Ser bara positivt med att annonsera på ställen där alla har samma intressen och vill lära sig mer.

starshine
0

Men det kan väl finnas köp/sälj för kattrelaterade saker

CelDara
0

Håller med både #4 och #5.

Ledin
0

hmm detta kanske skulle tas upp en röstning ang köp o sälj katter. av alla typer? för jag tror att alla som har huskatter får en himmla massa påhopp ang kastrera. Jag tycker ju att man ska kastrera sina katter om det inte är raskatter som ska vara avelskatter. Jag har ju själv en kattunge här som är hittad, hon komemr söka hem tror jag (vi är lite smått frälsta i henne) men jag komemr isf andväna blocket lr se om nån jag känenr kan tänkas köpa henne, jag e daltig har krav o folk blir väll paffa eftersom dom anser att det bara är en huskatt. mina krav. bo i hus, lr större lägenhet vara minst 30år (inga patajare allså), kastrara henne 6mån gammal,vacc henne, öronmär lr chip, gärna ha barn (snälla) en annan katt ska finnas som vän. Behöver inte vara utekatt beror på hur man bor landet okey stan nej då innekatt.

Pia
0

Som Anne så klokt påpekade i #2 är det ett stort ansvar som följer med att ha en förmedling av levande djur. Det varken är eller kommer att bli tillåtet med det på Katter iFokus.

För annonsering av andra ting hänvisas till de andra annonstorg och forum som finns på nätet. Katter iFokus är och förblir ett rent diskussions- och informationsforum kring katter och kattägande m m.

/Pia, värd för Katter iFokus

Sessan1
0

Tycker jag är rätt, Pia. Bara diskussionsforum:) Blir lätt att man kanske går över till försäljning. Tycker inte jag passar på ett diskussionsforum.