Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 959 ggr
[Hallonqvist]
0

Kattvakt!

Var i hela fridens namn kan man hitta kattvakter någonstans??
Vi har fått lite smått panik hemma. Alla släktingar som tidigare varit sååå trevligt inställda och sååå gärna ville vara vakt när vi skulle på semester vänder oss nu helt och hållet ryggen och vill inte längre för det är jobbigt att ha djur hemma. Så vi står helt utan och vet inte vad vi ska ta oss till. Har googlat lite smått på kattpensionat men alla kräver vaccinering och hon har bara en spruta, vi missade den andra så hon har inget fullgott skydd och vi hinner inte köra en ny grundvaccinering på två veckor.
Det står helt still i huvudet på mig just nu. Vart mer kan vi vända oss för att hitta hjälp till henne under två  veckors tid??
Hur löser alla andra det med kattvakter när det krisar till? Ledsen

Sigridsmatte
0

Varför inte sätta upp en lapp i närmaste mataffär. Dom brukar ju alltid ha en anslagstavla som man kan annonsera på. Finns säkert ungdomar som vill tjäna en extra slant nu på sommaren!

Lycka till!

Elcyion
0

Du kan prova här med

Medarbetare på jack russel terrier

Tufvans
0

www.grannar.se kan du själv annonsera och/eller se om det finns någon som annonserar om att de ställer upp som kattvakt. Jag har bara läst om sidan någonstans, aldrig själv testat.

Vi kollar först när de som brukar passa våra katter har möjlighet att vara kattvakt och bokar sedan semestern efter det. Någon gång har det inte gått och då har vi fått semestra på hemmaplan.
Men, måste dina kattvakter ha katterna hos sig? De kan väl besöka dem hemma hos dig varje dag istället?

Ledin
0

ja varför inte sätta ut en annons på blocket höra med grannar nån man kan lita på då. bor man i lägenhet så kan jag säga att äldre personer älskar ofta katter å kelar ltie extra med dom för tack köper man en fin blomma kanske nån liten prydnaskatt som påminner om att dom vart bra kattvakt :)

[Hallonqvist]
0

Tack för länktipsen, dom var nya för mig!
Vi är nyinflyttade i vårt villaområde och känner inte så många ännu. Det finns ett pensionärspar på gatan som säkert skulle ställa upp, men jag litar inte på att dom skulle komma ihåg det… Dom är väldigt snälla men lite… gamla Generad

#3 vi gjorde så… skaffade kattvakt men dom två vi frågade (en ansvarig plus en reserv) har nu bägge dragit sig ur "för det är jobbigt" tack det är ju snällt att komma med 8 dagar innan semestern börjar Skrikandes

Ledin
0

hoppas det löser sig för Er. svårt när folk backar ut så där. Men vem sköter om hästen/hästarna? du kan inte köra samma där? lr det kanske blir för mycket för en o samma person.

[Hallonqvist]
0

Jag har inga hästar här uppe i stockholm där jag bor. Däremot har jag flera stycken på pappret, men dom bor i Göteborg, och det är dit vi ska på semester Glad. Jag fiilurar på en lösnin just nu.