God morgon 20.8
Ibland blir det inte som man planerat. Jag skulle varit på personalfest i fredags. Vad händer???…Jo, jag får ett migränanfall ngn timme före jag skulle gått hemifrån, det blev toalettstolen och sängen med en katt på vardera sidan om mig. Efter ett par timmars sömn blev jag dock bättre men ingen fest blev det. Igår hade jag fortfarande känningar med trötthet och smådurrig i huvudet.
Igår var jag iaf tillsammans med mina föräldrar och hälsade på min lillasyster som bor i Föglö. Då vi kommer dit blir vi mötta av en röd katt, sen kom en till och en till och gul och en gul, sen kom det en tax och så kom det en korsning mellan golden och gråhund…och sen kom min syster.
. Vi hade en underbar dag med stekta abborrfilér till lunch, kaffe och glass till efterrätt. Mmm vad allt var gott. Idag skall jag med mina föräldrar till min moster som fyller år så idag blir det väl en massa kaffe och tårta igen. I morgon blir det Cambridgesoppa för hela slanten. Ha en bra söndag alla.

Å nej (jag har också den sortens migrän) mina anfall brukar jag dock vakna med eller att de är starkt på gång (känner mig "konstig") inom några timmar. Under anfallen är jag färdig att avsluta mitt liv, då jag tror att huvudet ska spricka, kräks och är totalt överkänslig för alla ljud- och ljusimpulser. Om jag hinner ta medicin (om jag har hemma) så kan jag avbryta/mildra anfallet. Den medicin som jag har heter zoomig, som är en nässpray. Kanske nåt att prova?
Men roligt att du fick en så bra dag igår (och förhoppningsvis idag)istället. Glass och Tårta är ju aldrig fel :)
kristionah. En kram till dig från mig. Hörde att du varit lite risig.
Kan tänka mig hur det är att ha migrän, fast jag är skonad från det. Har haft ett enda migränanfall i mitt liv. I juli 1997 - den natten som åskan slog ner vid mina föräldrar. Kunde knappt röra huvudet för då snurrade det till den kvällen.
Nu är det bustime här. I morse fick Vimsan tag på en tom toarulle. Jisses, vad rolig den var. Just fick snöret till min jacka sig en omgång. Nu leker hon kurrogömma med en kartong. Det månne väl vara hänt att kattungarna biter i mina jack- eller skosnören. Sådant görs det nya alla dar.
Själv sitter jag just nu med en mugg te framför mig. Var ju och köpte en ny tekokare häromdagen. Nyss hemkommen från jobbet. Mamma skickade jag iväg på Marthadag till Vårdö.

hej Kristinah trist med migrän hoppas du e bättre nu..
det blev en sen kväll igår kom i säng vid 4 så jag sov till halv elva idag… håller på att tvätta nu o det öser ner ute så jag vill knappt gå ut till ´tvättstugan igen.. Mina katter har sovit hela natten så jag fick väcka dem när jag gick upp =) nu sover Zorro igen o Puma vandrar omkring här inne…. Imorgon ska jag till min moster med min bror o morfar…
Idag har jag tänkt att fixa i mitt rum så det får platsa för en till bur :).. Annars har jag inte så mycket inplanerat. Ska försöka komma i säng tidigt idag dock, imorron drar juh skoilan igång på 'riktigt'.

Oh, min mamma hade migrän när jag var liten, tack ovh lov, peppar, peppar något som jag sluppit… Låter vidrigt!
Vilken härlig välkomstkommitté på lördagen ialla fall!
Nu skall jag strax iväg och grilla med lite släkt på landet i Järlåsa, vad gott och skönt att slippa fixa maten själv…:)
Ikväll hoppas jag få tid att göra något jag inte gjort på alldeles för länge… skriva brev! Man hänger för mycket på iFokus och skriver för mycket här helt enkelt…:)
Ha en fortsatt bra dag alla!

Pia: Åhå, grilla minsann, då får vi hoppas att det inte blir regn då (hänger i luften lite grann).
Hmm, menar du den gamla numera (snart) utdöda konsten, skriva brev med papper och penna?

Vi hann precis grilla och äta klart innan regnet kom! Jättegott var det, och jag blev så mätt så, trots att jag mest åt grillade grönsaker… Efter några timmar i viloläge slank dock en smaskig äppelpaj ner också…:)
Sally, uj, uj, nej oftast blir det att skriva på datorn istället. Förr när jag skrev brev oftare gjorde jag det för hand - det ligger väldans mycket fina brevpapper och "skräpar" här hemma kan jag säga… Nu är det enklare att skriva snabbt och mer effektivt på datorn, man hinner få mer sagt på kortare tid liksom. Fast breven ersätts oftast av mail - men det ÄR banne mig roligare att få post i brevlådan!