Resa
Hej!
Om en månad ungefär ska jag vara bortrest ett par dagar, fyra-fem dagar. Jag måste då lämna min älskade Zorro hemma. Har kattvakt som bor nära och som jag litar på. Jag tänkte att han ska få bo kvar hemma, känns onödigt att han ska flyttas någon annanstans när han är van att vara hemma och vill orsaka någon onödig stress. Hur som helst, kattvakterna ska kolla till honom 2 ggr om dagen eller någonting sådant. Tänkte också att de kunde ta med honom hem till sig några timmar någon dag så att han kan få mycket sällskap då. Tycker ni att det här är bra? Eftersom han är ensamkatt vill jag att han ska få tillräckligt med sällskap men jag vill ändå inte att han ska behöva flytta helt under den tiden utan ändå ha sin trygghet här hemma. Tänkte ta med honom hem till kattvakterna några gånger innan jag åker också så han kan vänja sig vid att vara där under några timmar ibland.
Jag är så orolig för lillen, vill helst kunna slappna av på den korta semester jag har och inte oroa mig så mycket för honom :). Tycker ni att det låter som ett bra förslag på hur jag har ordnat det för honom?
Jag tycker att det låter bra. Du är den som känner katten bäst, så det är du som ska avgöra vilket alternativ som är bäst för honom. Om han är en katt som blir stressad av att flytta, men inte av att bli lämnad ensam mycket så är det ju den bästa lösningen, men om man är en sällskapssjuk katt som är van att flytta lite med dig så är det kanske bättre att vakten tar hem honom. Jag kan säga direkt att det andra alternativet hade passat mina katter bättre… (Cornish rex.. hihi)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Aha jaa, det är nog väldigt individuellt. Jag tror att Zorro har det bäst här där han känner till allting och får träffa folk som han också känner lite sen innan. Hoppas dte går bra! :).
När jag är kattvakt har jag alltid radion på åt katten, jag vet inte om det uppskattas som sällskap åt den, men jag har fått för mej det.

#3 Tack för tipset! Har hört det förut att radion kan vara uppskattad :).