Formerly known as bad cat wt attitude ;)
Lite bilder på min Sötpropp och Yoshi katthemskatt, vilken på prov flyttade in här för två månader sedan, och som min Prinsessa på ärten fullkomligt avskydde och hatade. Se tidigare trådar.
Nu efter två månader av skrik och anfall, nästan accepterar hon hans värvaro. Han kan dock inte röra sig fritt ännu, även om han nu vågar ta sig från punkt A till B och det går, även om han åker på en och annan snyting/åthutning. Dock har jag bestämt att han inte ska stanna, tror att bättre än så här blir det inte. Katthemsfolket säger att det kan gå bättre med en kattunge som inte utgör ett hot på samma sätt som en vuxen katt gör. Så nu ska jag fundera på om det är så jag ska göra.

Yoshi har smugit sig upp på soffan… Och de låtsas inte se varandra.

ja du jag kan tyvärr inte svara så bra. men den där tjocka kissen ser ju ut att mysa trots dina smygfoton ;) jag har fått för mig att när katter lägger sig så där på rygg so blottar dom sig allso visar att jag är inget hot o jag trivs kela med mig.

Han är inte tjock (bara lite trivselvikt), däremot långhårig. Dock är det svårt att motionera en katt som inte får rör sig fritt utan att bli påhoppad, och som ingen vill leka med (förutom jag då). Jag delar på dem nån gång om dagen för att kunna motionera honom, men helt lätt är det inte. Plus att han gillar att äta. Han har också en väldigt bred/rund bröstkorg vilket ger en viss synvilla = han ser tjockare ut än han är.
Vilken fin misse…. så vacker!