Kattnamn och när kan man maska av.??
Jaha, vi har ju en liten kattunge här å nu vill jag sätta namn på henne. Jag vill ha ett fint namn men ändå inget kattnamn/djurnamn utan mera som Lisa ja människonamn allså men fint. Tösen är endast 4 v (stödmatas osv osv) Och sen undrar jag kan jag maska av henne? Och vilket är bästa för kattungar hon är antagligen en vildkattunge så mask har hon säkert magen är rätt så rund, hon är i övrigt mycket pigg leker för fullt äter o bajsar,kissar nu med i lådan. Jag ska på måndag maska av alla andra katter här å tänkte att det kan ju vara bra att ta änven denna lilla köttbulle :) Är det banminth som är den snällaste måt små magar har för mig det nämligen? Så undrar jag oxå när kan man försäkra en kattunge? Har bokad tid till vacc henne men inte fören hon är 12v fick jag som rådgivning eftersom det är då den tar som bäst.

Söt kattunge! Du kan avmaska nu med Banmint. Det står på förpackningen hur ofta du skall göra det sedan.
Du måste väl kunna försäkra henne redan nu, det blir ju dyrt om de blir sjuka oavsett ålder. Har man kattkull är ofta ungen försäkrad genom avelsförsäkring på mamman men så är ju inte fallet här.
Jag brukar vaccinera mina kattungar vid åtta till nio veckor och sedan tre veckor senare.
Men ska du behålla kattungen kan du ju lika gärna vaccinera vid 12 och 15 veckor.
Susanna
Ja då ska jag ringa å kolla upp if som jag har övriga katterna försäkrade. Jag vill ju ha allt klart o denna lilla kommer någ att få stanna här, det va väll inte tanken först utan att jag skulle rädda henne. Men hon är så bedorande söt liten parrvel. Maskmedel ska man väll göra 3 gg då med 3 v mellanrum tror det e något sånt. Du har inget bra tips på namn? :) Dottern sa Lisa men nee det är inte så sött hon tänkte på jordgubbs lisa :)

Kattungar måste väl vara fem veckor innan man kan försäkra dom.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
ja vi vet ju ingen ålder alls bara tippat på en ålder :P hon går bra äter o bajsar på lådan (en liten plastbytta till låda) så jag tippade på ca 4 v. Men då ska jag ändå ringa å höra med if om ålder för försäkra kissen.
inga tips på namn? :) ett fin men ändå sött gärna lite "tufft" namn :D
Betsy? Tilda? Dolly?
Tilda heter våran ena kanin annars är det väldigt gulligt :) Dolly nja Betsy har ajg skrivit upp :) det va gulligt har du flera så skriv :) (våra katter heter Mizzan,Missy,Tellus,Stue) som ni ser är Missy o Mizzan det tycker jag e lite djurnamn Tellus nja lite det med Sure lite cooolt gubbigt o det passar han bra, så gärna något som kan passa med sture
Sigrid? Selma? Stina?
sigrid o selma har skrivits upp med :) vad bra du var på komma på namn :) Stina hette min häst.

Åh va söt hon var! Tycker hon ser ut som en liten Saga :)

Men så söt!
Kanske en Pippi?

Vi har nyligt fått missebäbisar o en av dom ska heta Vilda;)
Det tycker ja e fint…. Mamman heter Smilla…
2 namn-tips iaf;)
o jag såg ju en Signe med :D nu tackar jag för alla jätte fina namn nu ska vi sitta ner imorrn å alla ska få tycka vad dom vill även minsta dottern ska få säga sitt, detta är ju en katt dom kommer få "ta hand om mera" för att lära sig vad som krävs för att få en lycklig katt. Men nu tar är det namn stop eftersom annars får jag svårt att välja :) Men tusen tack alla är uppskrivna :D
ååh det är ju hon som var så lik eran andra katt =D
:) ja Missy är som en mamma åt henne funkar bra dom två o även Sture tvättade lilla Stella idag, vi satt ner o kolla igenom lite namn å det fick lov att blir Stella det låter lite tufftfult men ändå sött på samma gång :) Mosaik fundera jag lite på men det låter ju lite pojkigt så det var mellan dessa 3 Stella,Signe,Selma men 4 av 5 gillade Stella det låter lite tuffare å vassare så det blev den.
ååh gulligt =) stella var perfekt ju =)