Klösträd?
Jag letar efter ett ganska stort klösträd. Många säger att man kan få tag i massor med billiga träd, men det verkar bara vara jag som tycker att det är ockerpriser. Jag har funderat på att tillverka ett själv, men har uteslutit det nu. det blir för jobbigt, har varken verktyg, material eller plats för att tillverka ett i min lägenhet… mitt första klösträd köpte jag på secondhand, nästan nytt för ett otroligt pris.. men kommer förmodligen aldrig få en sån chans igen.. och om man beställer ett billigt träd, så är det ju skyhöga fraktpriser =( någon som har något tips?

Det finns en återförsäljare på Tradera som säljer fina träd. Inte så fasligt dyra heller och "Köp Nu" priserna är verkligen okej.
Frakten ligger runt 200.
Jag har inte köpt där eftersom jag ville ha mitt den här veckan och vågade inte chansa på att köpa där. Men de verkar ha bra grejer och brara bra omdömen. Så kolla där, sök på Klösträd.

Förmodar att du kollat blocket? För där har i allafall jag hittat många fina "träd" som knappt varit använda för helt ok priser. Annars får du nog kika vidare på secondhand för där kan ju hitta sina fynd;) Hmm…jag spånar vidare, skriver om jag kommer på ngt mer.
har kollat både på blocket tradera och tyska ebay.. visst är det okej pris för sånna stora, men tycker ändå att det känns dyrt sen när frakten på 200-300 kr läggs tills =/

jo, eday är det billigaste öven med frakt men tyvär så kostar klösträd HIMLA MYCKET PENGAR och det går tyvär inte att undkomma. annars får du vänta och kolla på när olika afärer så som granngården och djurzenter har erbjudanden.
gör ett eget :) detta tips var en som la in i ett annat inlägg Matrial till egen kattigloo http://www.janitasdesign.com/softspot/ titta där så får du bra tips hu du gör en egen klösmöbel o en massa annat :) jag ska göra lite
fattar inte hur dom kan med att ta sånna priser =( … jag vet inte om det är så lätt för mej att tillverka ett eget. har ingen bra yta att vara på eller nåt =/

Jag tycker nog inte att klösträd på ffa tyska Ebay är så dyra. Man kan få ett golv-tak för under tusingen inkl transport om man hittar rätt försäljare. Ok - då kanske kvaliteten inte är den allra högsta men några år lär de hålla iaf. Beroende på hur vilda katter man har, förståss.
jaa, tyska ebay är absolut dom mest prisvärda.. ska nog beställa därifrån.. men vet du om det är så att dom blir vingliga lätt?