Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 736 ggr
LindaKarlstrom
0

Vad kan vara fel? :(

Jag är en hypokondiker när det gäller min katt, kan inte rå för det.

Igårkväll ringde mamma och sa att Valentine skitit en jättehög bredvid klätterträdet (första gången han gjort nåt utanför lådan) och han hade inte långt innan varit på lådan, men sen var det inget mer med det (pappa städade låtan efter det). Men nu när jag kom hem i morse och städade ur kattlådan så var den "full" med diare, och ca 70 cm ifrån lådan i ett hörn var det en stor fläck med någon brun-grön seg sörja (kände ingen lukt från den).

Han har inte haft några förändringar i fodret eller miljön. Det åskade igår, och han blev rädd, kan det vara biverkningar från det eller nåt? Borde jag ta honom till en veterinär?

Tacksam för svar!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Om du är orolig, ring och rådfråga din veterinär iallfall. Att han gjort utanför tror jag nog hänger ihop med att han inte hunnit till lådan om han är dålig i magen. Är han rädd för åska är det nog inte omöjligt att magen blir orolig med.

LindaKarlstrom
0

så fort han gör något som inte är riktigt normalt blir jag orolig, skulle helst ha en veterinär hemma hela tidenOskyldig

okej :) tack så mycket!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vem blir inte orolig inte,  lite hönsig är man allt Förvånad

Ledin
0

det kan heltklart vara maten som har bytts, katter har känsliga magar (en del har bra magar men av våra 5 har bara 1 bra mage) att den jamar högt är att den säger till kan vara gaser kan vara lösmagen som säger till att det känns i magen. Jag tycker att du kan ringa en vet men det låter inte som den är jätte sjuk så stressa inte upp dig. Om man ska göra ett foderbyte ska det ske sakta mycket sakta, men sen åska det hos er igår o visst kan katten vart rädd stackarn så ta det lungt :) du ska se om nån dag är det kanske helt normalt igen, om du är orolig så ring å prata säg till om åskan med o om det bytts foder oxå. Lycka till :)

LindaKarlstrom
0

#4. Tack :) Han har inte bytt foder på ca två månader, men däremot tror jag inte att han har fått frukt och grönsaker förra veckan och den här, kan det ha något med det att göra?

Han verkar inte sjuk i allmänhet.