Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 965 ggr
BuffaloHorizon
0

Kattlådan.

Vi har en relativt stor kattlåda som står i badrummet. Problemet är nu, som många kanske känner igen, att kattsanden fastnar i katternas tassar och sprids ut i hallen vilket gör att man alltid måste stå med damsugaren som i längden blir jobbigt. Vi har provat olika sorters Kattsand men alla har varit likadana.

Någon som har förslag på hur man skulle kunna minska att kattsanden sprids ut överallt?

bumbimia
0

Jag använder en låda med huv. Vänd lådan innåt så sprätter inte katterna ut sanden på golvet på samma sätt. Du kan lägga en matta vid lådan.

Ledin
0

har man en låg vanlig kattlåda kan man ställa den i en papplåda som extra hög kant inte så snyggt men funkar :) Annars är en kattlåda med lock o svänglucka bra den hindra skvättiga katter.

Scilla
0

Vi har en kattlåda med lock och en sissalmatta utanför som samlar upp det värsta gruset.

BuffaloHorizon
0

Menar ni en kattlåda med hus då lr? (går inte att använda på mina katter då min Norskis inte går ini en sådan)

Kattlådan dem har nu har jätte höga kanter men lik förbasskat blir det Kattsand utanför. Matta går inte att ha eftersom toalådan står bredvid duschen och då blir mattan blöt.

Vet inte hur jag ska göra :/

Mollsan
0

Jag hade sånt där "diskunderlägg" lr vad d heter, när vi hade vår kattoa inne på toa. D tål fukt o suger åt sig även om d blir blött plus att då stannade sanden eftersom d var just blött. Hade några stycken att byta, bytte nån ggr i veckan tror jag. Så sköljde jag bara ur den använda o lät torka o använde igen. Menar sånna där i typ skumgummiliknande material. Skulle d kunna vara ngt kanske?

BuffaloHorizon
0

#5 Ja, skadar inte att testa. Skabara hitta sådanna också :)

Rocktjejen
0

Annars finns det mattor i plast just för katter att lägga framför kattlådan..tänkte själv nämligen skaffa mig ett par sådana till mina katter

marre1977
0

hmm

har själv de problemet…allltid fram med dammsugaren. Efter man duschat är de massa sand under fötterna Ledsen

Anne
0

Vi har bergoplattor under lådorna. Sanden rinner igenom och fastnar under, och det är så lite sand som möjligt i resten av huset.

Elcyion
0

#4 Läste att katten inte går in i den, men är det även om du tar bort vipp-luckan? I princip alla lådor med huva på är gjorda så att man kan ta bort luckan i hålet.

Medarbetare på jack russel terrier

Mollsan
0

#6 finns typ på konsum o så, vanliga mataffärer.

#7 dom upplevde jag ha en förmåga att dra med sig sanden ändå. Sanden stannade inte kvar. Lr?