Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3554 ggr
Mollsan
0

Hur många katter har ni?

Precis som frågan lyder e jag nyfiken på hur många katter ni har. Vad är för resp nackdelen m att ha många katter tycker ni? Vi har nämligen fått tre ljuvliga kattungar o nu går tankarna till hur många vi ska behålla själva. Har fina ev hem men man vet ju inte o vi vill inte lämna dom till folk vi inte känner. Kram Sandra

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jag har 3 katter och anser att det bästa är ju att iallafall ha 2 katter så de har sällskap av varandra. Givetvis förutsatt att katten inte visat tydligt att den inte gillar andra katter, då ska man inte tvinga på den en kompis. Anser även att kattungar aldrig ska säljas som ensamkatter utan antingen tillsammans med ett kullsyskon eller till ett hem där det redan finns en kattkompis.  Sen kanske man inte ska ta en liten kattunge till sin 10-15 åriga katt, de har inte riktigt samma lekvilja hur pigg än den äldre är. Jag ser bara fördelar med fler än en katt, som med barn kan vi aldrig leka tills de är nöjda så då är en kattkompis suveränt Skrattande

Keno
0

jag har en snart två

MyTwiggs
0

Vi har tre hemma och två på annat håll. Vi vill inte ha fler än 5 vuxna katter hemma, eftersom det kan bli dispyter, men annars har det alltid funkat fint.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

NaObie
0

Har själv 2 katter, familjen där hemma har 4, o min syrra har 1 (som just nu bor hos min familj då syrran läser i polen), så när jag åker hem på lov blir det 7 katter hemma…2 är utekatter dock…men d funkar bra,,alla kattar har sin plats…+ att vi har en rastgård som 2 av katterna gillar att va i när d är skönt väder ute, så då blir d bara 3 katter kvar inne hehe…Den enda katten som inte är överförjust i d andra katterna är den äldsta på 17år, men hon är utekatt så hon träffar dem andra inte så mycket ändå.

Av dem 5 som är inne är det bara en hane, så han har fått bli herrre över damerna :)…

Ciiviic
0

Jag har 3 hemma, 1 som kommer snart till mig som är min men som ej kommit, 1 som bor hos min faster för tillfället, samt en annan som kankse ska komma till mig snart..

6 katter :)

Kronängens
0

Tre!

Två är innekatter och har jättemysigt tillsammans. Den tredje får vara ute för hon är van vid det. Hon är inte så förstjust i våra andra katter, men hon står ut.Flört

peaches
0

Jag har 3 katter, och det känns bara som om det finns fördelar = en massa gos. En nackdel är väl allt hår som sätter sig överallt (alla är långhåriga) :D

[HeartQueen]
0

Jag har 2 har haft 3

Mollsan
0

Ni som har många katter. Är dom endast innekatter lr hur hanterar ni d? Jag tänker på grannar o så.

tindra90
0

hej

Vi har 7 hittekatter, vi bor i hus och har nätat in hela balkongen och de har en kattlucka så de kan gå ut och in som de vill. Det är för mycket bilar och grannar för att jag skulle vilja släppa ut dem.

Mvh Jeanette

Mezzzanina
0

Jag har 4 omplacerins katter och en Perser hemma.De är innekatter men har tillgång till stor inhägnad altan.Det funkar utmärk.Men jag jobbar inte och kan vara hemma och byta i kattlådorna och aktivera dem på dagarna.

Jag skulle inte vilja släppa ifrån mig någon av dem.De är alla så underbara personligheter.Ingen är lik den andra och alla gillar olika saker och platser..Men av dessa fem är det bara två som vill följa med ut i koppel.De andra blir stressade av det och vill i så fall bara in.Men de leker och njuter var dag på min stora inhägnade altan och om nätterna så trängs vi alla i min säng.Himla gosigt!Men visst blir det mer dammsugning än vanligt!Men det är kärt besvär!!!!!!Glad

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi har 2 katter =)

Babe och Betty =) betty är babes mamma =)

babe ska föda vilken dag som hällst hon så här kommer de att öka med katter

Sessan1
0

#10 du säger att du har både kattlucka och nätat in balkonnen så dina katter kan gå ut och in som dom vill. Dessutom säger du att det  finns så mycket bilar och grannar, som gör att du inte vill släppa ut dom? Tycker det "rimmar" lite dåligt? Om du har kattlucka till dina katter, så kan dom ju komma ut, eller?

eller har jag fattat fel? :)

Ciiviic
0

#12 - nu började jag nästa grina… din misse ser precis ut som min Ciiviic gjorde :O …
Herre jösses vad lika dom är. trodde ingen katt kunde vara så lik Ciiviic, men din satte mig på plats :O

Sessan1
0

jag ha 4 st underbara hittekatter. Det har gått jättebra. Dom har  sällskap av varandra.

L8sson
0

#14 jasså ? jo speciell färg =)

Ciiviic
0

aww vad söööööt, ja hon är verkligen lik, men min gosa hade inte lika stor fläck under hakan… Men för övrigt :O

NaObie
0

#13 hon menar säkert att dem har en kattlucka ut till balkongen som är innätad.

Ciiviic
0

Sessan det är nog som #18 säger, att dom har fri tillgång till balkongen genom en kattlucka :)

Sessan1
1

jaha ok då förstår jag :) Bara undrade hur det rimmade ihop :)

Det kan vara så kanske:)

Tänkte inte riktigt så långt :(

[tiiia]
0

Just nu har vi tre stycken, två vuxna honor och en kattunge på 10 dagar. :)

Ciiviic
0

Sessan blir lätt så ibland :)

Roger
0

2 Skogkatter varav en omplacering samt en huskatt omplacering.

Titti
0

1 kastrerad hona.

Solgudinnan
0

1perser hona som heter Izabella!!

Ledin
0

4 egna och så är vi stödhem till 1 liten flicka :)

Sissi
0

Jag har fem st Norska skogkatter!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Destany
0

jag har 2 innekatter.. Puma var hittekatt och Zorro köpte jag..

Puma tycker om att vara inne men Zorro e så rastlös så han hade säkert gärna varit ute.. men där e så mycket trafik så jag vågar inte..

[Linsenhejhej]
0

Jag har 1 katt! Tindra heter hon och hon är 11 månader :)..

Ledin
0

vi bor på landet där med har grannarna oxå katter våra katter ä mycket goda vänner med både grannen o hans katter varpå att dom tillomed går in till han å får lite mat :) Nu har jag sagt till att den ena katten inte får ätan nån annan mat eftersom hon är lite känslig i magen, men hanns katter kommer hit å leker med mina katter o kikar så gärna på kaninerna som är ute. Ja alla katter e överallt inte skulle jag störas av att grannens katter kom hit även om jag inte hade några katter själv.

isa
0

Jag har en katt nu. Har haft 2. Men när kattmamman hade ungar hade vi ju 5 katter första kullen och andra kullen kom den katten jag har nu , min Lina och hennes bror Muffe.

Dessvärre blev kattmamman ( Tussan hette hon ) överkörd.

Därför vill jag aldrig mer ha utekatter, inte i en förort i alla fall. Kanske om jag bodde på landet.

Muffe kunde inte bo kvar hos oss för han är väldigt dominant. Lina mådde inte bra.Så han bor nu hos husse ( min föredetta kille ) som har Muffe som utekatt………………det var hos husse vi bodde när de föddes, därför kan jag inte förstå hur han kan låta Muffe gå ute, när han vet vad som hände sist…………men han tycker det är "djurplågeri" att ha innekatter. Det tycker inte jag. Lina får gå ut ibland i koppel och hon är ofta ute på balkongen på våren och sommaren, men mest vill hon bara vara med mig.Glad

skogsdimmans
0

2 stycken har vi

Pimu
0

Har 3 stycken .. KIARA o KAHRISMA o ZIMBAH

Bigblomman
0

Har två innekatter, huskatter. 6 och 8 år gamla! Den ena vill gå i ut koppel och den andra trivs bäst inne och ute på balkongen!

tindra90
0

#13 Vi har en kattlucka på balkongdörren så de kan gå in och ut på den innätade balkongen när de vill.

Lenyiah
0

Jag har fyra katter varav en är försvunnen sen 3 veckor tillbaka Gråter Jag hoppas han kommer hem iaf..

ruffruff
0

Vi  har två katter innekatter. Har byggt en s.k. myggdörr( såna som ni kanske sett på filmer) utanför balkongdörren  för att vi ska kunna ha öppet under dagarna.Enkelt gjort och billigt!  Vi bor i en lägenhet 3 tr. upp. Katterna har frisk luft och kan ligga och kolla in fåglarna utanför ! Det gör vardagen lite mer spännande för dem. Ska sätta in en bild så småningom på den på mitt fotogalleri. Fast just nu krånglar kameran med mig.

Frualbertsson
0

Jag har två, en britt och en somali!

Petrea
0

En skogkatt ska hämtas idag Zindy heter honGlad

Nadou
0

Jag har två katter. Zimba (min lilla hittekatt som kom hit när han var 5 veckor) 11 veckor och Nora 12 veckor. Jag tycker att det är roligt när katterna har sällskap av varandra och vill därför ha minst två. Förut när jag var liten och vi bodde i hus så hade vi fyra katter. Mammas två som var systrar och så hade jag och min lillasyster varsin katt. De var vana vid att gå ut och in som de ville. Men nu när jag bor i lägenhet så får Zimba och Nora nöja sig med en balkong.

Anna77
0

Idag har jag 10 st.

8 HITTEKATTER      (en Norsk skogskatt, en huskatt och 6 kattungar)

En oriental och en cornish rex. Har massor med bilder på min sida.