Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1406 ggr
Starfall
0

Ozzy

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Ni kanske minns mig genom mitt förra användarnamn? Jag hetter Prizma_o_Kristall. I maj förra året fick min katt Tossan 3 kattungar. En bruntigré hona vid namn Zally. En Blåtabby hane vid namn Pepzi och en blåtigré med vitt hane vid namn Zingo.

Alla fick nya fina hem. Tyvärr blev Zingos nya matte allergisk mot honom så idag fick han flytta hem igen. Han har verkligen vuxit sedan jag såg honom sist:)

Han är en gosig och busig kisse, som har ett mkt stiligt namn, nämligen Ozzy:) Till en början får han vara innekatt eftersom han är van vid det och att han ska vänja sig vid oss och de andra djuren. Sedan ska han få vara ute en del men ändå få vara inne när han vill. Likaså på nätterna ska han vara inne:)

Bifogar först en bild när Ozzy var 7-8 veckor gammal:)

Kramar//Carro

Starfall
0

Så här ser han ut nu när han är 8 månader gammal:)

Anken
0

vad fin han va :]

Sessan1
0

men så gosig han ser ut att vara :)

Jättefin :)

Starfall
0

#2 Ozzy tackar:)

#3 Ja han är jättegosig:)

Glömde skriva det i mitt första inlägg att hans mamma försvunnit… Hittar henne inte någonstans:( Tror något vilt djur dödat henne… Det har ju bland annt varit något djur som grävt upp Sessans grav i skogen nu nyligen… Det är tragiskt att inte djuret kan få vila i frid… Hoppas Tossan lever, men tror tyvärr inte hon gör det…

Ozzy påminner sååå mkt om henne, det är som att se henne rakt in i själen när man ser hans vackra ögon.

Kramar/Carro

axilur
0

Oj, vilken stilig herre han har blivit!

/Anneli

Starfall
0

Nu har Ozzy fått börja vara ute… Jag tänkte haft honom som innekatt så han slipper bli påkörd, men han är inte lycklig av att inte få vara ute. Han bara satt i mitt fönster och tittade ut. Så han får vara ute några timmar om dagen, och varje natt. Visst finns risken att han inte blir så gammal, men jag vill inte fänsla in honom när jag ser hur olycklig han är av att inte få gå ut. Han är som en helt annan katt nu när han får gå ut, och Sotis är lycklig igen när han har Ozzy, Sotis bästis Simba dog i November och sedan dess har han varit ledsen.

kram

SallyB
0

Om du inte kastrerat honom så är det väl dags nu. Det gör ju att de blir mer hemmakära och inte ger sig ut på friarstråt med alla risker det medför.

Starfall
0

#7 Han är kastrerad och vaccinerad:) Det blev han redan innan han kom tillbaka hit:)

Sweelin
0

Min katt hette också Ozzy, men har flyttat till syrran nu :)

Söt katt! :D

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Starfall
0

#6 skrev visst fel i mitt inlägg… Ozzy var inne på nätterna, han var bara ute på dagarna.

**Vila i frid, Ozzy…. Vi möts vid regnbågens bro en dag
**(Ozzy somnade in imorse, jag hatar vägen…)

Bifogar sista bilden på Ozzy, fotad sent igår kväll. Usch, jag klarar inte ens tänka på att han aldrig mer kommer kunna leka med sin bästa vän Sotis, eller busa med hundarna och jaga in dem i skogen… Gråter Ozzy, jag borde kanske inte låtit dig få gå ut. Men att ha dig instängd i ett rum dag ut och dag in är djurplågeri… Du fick vara fri och lycklig din sista tid, även om det bara var 1,5 månad…

Saknar dig för alltid…

Starfall
0

Min älskade kisses grav… Gråter

SallyB
0

Beklagar!

Tredje katten på tre dagar som blivit ihjäkörd, som jag hör om (två inne på hittekatter).

essut50
0

Beklagar sorgen av Ozzy. Men det är inte djurplågeri att ha innekatter.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Starfall
0

#13 Det är olika för olika katter kan jag tänka mig… Ozzy visade tydligt att han inte trivdes. Vi har lfer katter, som är utekatter. De andra i familjen ville inte ha han som innekatt, då de tycker det var djurplågeri. Jag ville ha honom som innekatt då han var van vid det och jag ville hålla honom borta från vägen. Men att varje dag behöva vara orolig att han smiter ut, och se hans besvikelse när han inte fick gå ut med de andra katterna, och mot slutet av sitt liv som innekatt bara låg han i mitt fönster och tittade ut. Han gjorde inget annat… Den lyckan han utstrålade när han fick vara ute var enorm. Ozzy blev en helt annan katt, mycket gladare och piggare. Jag lät han inte gå ut för att jag inte älskade honom, tvärtom, han fick bli fri för att jag älskade honom så mycket… Tack för ditt svar!

#12 Tyvärr blir massor katter påkörda varje dag:'( Sorgligt är också att det är inte många som stannar efter att ha kört på ett djur. Inte heller Ozzys påkörare. Personen smet! Sen kan det ju ha varit en lastbil, och då är det inte säkert föraren såg eller kände att han körde på katten. Men det är så sorgligt:(