Hjälp! Nu är det kris!
Vi är i fullt krig här hemma!
Rebecca vill behålla de tre kattungar som kom till världen den 29 maj, men eftersom vi redan har 4 st att försörja har vi inte råd. Att Missie blev dräktig igen missade vi totalt. Vi hade uppehåll med kattpillerna för att se ifall de var dessa som gjorde henne så vrång. Hon hann alltså bli med ungar igen och ingen verkar vilja ha dessa små. Det återstår bara att avliva isåfall..Känner ni nån som vill ha en,två eller tre små sötnosar? Grårandiga är de allihop, den ena mörkare randig än den andra.En av dem har en krokig svans, den föddes så. Alla ungarna har vittecknade ansikten, väldigt markerade.

Det är ditt ansvar som kattägare att se till att katterna får ett bra hem.Att hota med avlivning är väldigt fult tycker jag.
Hoppas att ni har kastrerat honan nu och att ni hittar hem till kattungarna.
Stolt ägare till tre La permer

Om ingen vill ha ungarna blir de avlivade.Det är inget hot utan fullt allvar. Så är det helt enkelt. Honan kan inte bli kastrerad så länge hon diar ungarna. Att behålla dem vidare är grymt då vi kanske inte kan ge dem mat att bli mätta av. Vi har fyra till som är Rebeccas redan..och som hon inte lyfter ett finger för att sköta om!
jag tycker att du ska ge dom en chans att hitta hem innan man bara avlivar, testa o sätt ut dom på blocket.se kattungar blir man lätt av med. Men skriv pris 500kr st iaf o du ta dom pengarna till kastrera katten. Blir du inte av med dom så får du väll sänka priset till 300kr men kolla upp efter ett bra hem slunga inte bra iväg dom till första bästa det e mitt råd.
sen är det din dotter som vill beholla kattungarna? du som är mamma får säga till att det går inte dom växer o behöver mat sen ska dom kastreras o öronmärkas det kostar att ha katter. å sen dessutom när dom är större e det inte så himmla kul med katter utan då ska dom gärna ha nya små. Sätt även upp lappar lite här å där ang kattungar som vill ha hem, HOTA inte med avliva dom i anonnser det säljer aldrig

Jag lägger bara fram fakta. Ingen av oss vill avliva,men tyvärr kan det bli så. Om det är någon som vill ha katterna kastrerar jag dom innan den nya ägaren får dom…
Lappar har vi satt upp överallt och annons ligger ute på nätet redan.
ska ni kastrera kattungarna innan dom får flytta? gösses då blir dom väll sålda får jag hoppas.

En symbolisk summa får dom betala…Man ska aldrig GE bort ett djur…Vi köpte deras mamma för 5 kronor.
Att mer eller mindre ge bort dem… Det motarbetar ALLT som människorna inne på hittekatter.ifokus försöker åstadkomma! De jobbar aktivt för att höja kattens status i samhället, bl.a genom att försöka få upp priset på katter, så att människor tänker sig för en gång extra innan de skaffar dem.
Att öht skriva att de riskerar att avlivas (vare sig det är hot eller verklighet) leder ofta till att en känsla av försök till känslomässig utpressning.
Om du inte har haft råd att kastrera mamma-katt innan (får jag anta, eftersom hon gick på p-piller), hur ska du då ha råd att kastrera kattungarna? Det är inte billigare för att de är yngre… Många veterinärer kastrerar inte katterna förräns de är minst 6 månader gamla eller könsmogna (om detta inträffar innan 6 månader).
Förstår inte hur du har tänkt…
Medarbetare på jack russel terrier
Man blir så arg när människor hotar att avliva kattungar, förstår inte varför man ska ha katt när man inte kan sköta den, dvs kastrera katten.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Jag låser den här tråden - det är inte okej att annonsera ut katter här, och det är *verkligen* inte okej att hota med avlivning.