Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 1798 ggr
Trissan
0

stödmatning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick kattungar den 3:e Maj, 5 stycken. En av dem är så smal och är den som alltid blir utan spene. Så idag var vi borta på djursjukhuset och köpte Royal canin kitten välling.

… och såklart var jag tvungen att ta en massa bilder ;) så här kommer några av dem ..

Först ut är då den lilla katten, döpt till "Liten"

Trissan
0

och här har vi lilla champagne som vi döpt honom till. han fick också smaka på vällingen (:

Trissan
0

"Liten" igen

Trissan
0

Liten jamar (mer som piper kanske)

Trissan
0

alla katter får smaka :) (haha väldigt komisk bild ^^ )

Ledin
0

sött värre det där :) ja du gör helt rätt med att ge den lille lite extra, hoppas den tuffar tillsig så den kan fajtas lika bra som sina syskon för mammas tutte e bättre :) men supergulliga va dom.

Trissan
0

#5 Riktiga sötnosar är dem! Hon har blivit bättre nu på bara två dagar! :)

*putt*

Pia
0

Nuttisar:) Hur har det gått för dem, Trissan?

Trissan
0

hej hej :D det har gått superbra! alla lever och växer :) nu kan alla gå, spinna, tvätta sig, leka osv. så det funkar helt utmärkt. jag kan ta och uppdatera er med lite bilder :)

Detta är svart tabbyn Millers (alla katter döpta efter drinkar förrutom undantaget "Liten")

Trissan
0

Detta är Champagne han är orange tabby, långhårig

Trissan
0

Här är Björis (mamma kallar henne för det ^^) hon är färgen svart sköldpadd (somma mamma skogis)

De bodde innan i en hage som ni ser på bilden men nu får de vara i hela köket där vi har ställt en kattlåda så de lär sig i tid.

Trissan
0

Denna kisse har inget namn ännu så hon kallas för tillfället för "namnlös" . Hon är av färgen svart sköldpadd.

Trissan
0

Detta är "Liten" (hon var minst i kullen och behövdes stödmatas därav namnet)

Färgen är ganska mixad men vi kallar henne just nu för sköldpadds tabby eftersom att hon är lite blandat :S

haha, denna bilden är ganska komisk

Trissan
0

Förlåt för alla bilder :S haha  ^^

här har vi iaf 4 av kattungarna

Trissan
0

Sista bilden på Björis som mamma kallar henne.

Anne
0

Jättejättefina! Men jag tror att både Björis och Liten är solida svartsköldpaddor, och att Millers är svart och vit. Han ser inte alls ut att vara mönstrad. Vad har föräldrarna för färger?

Trissan
0

Jo, jag vet att Björis är svartsköldpadd. hihi, det sa jag inget om ;) Liten är jag ju somsagt fundersam över eftersom att hon har tabbytäckning på ryggen :S kanske blir lättare att se om man ser henne IRL?
Millers färger är lite luriga eftersom att kameran busar och ändrar färg på honom ;) han har tabbyränder i ansiktet, nacken, ryggen, svansen osv. så är han en tabby då?

Trissan
0

glömde skriva att mamman är svartsköldpadd och pappan gråtabby

Anne
0

Nä, grejen är att både Liten och Miller verkar ha solida nosar - svarta. Då är de inte mönstrade, och deras ränder är bara spökmönster. En mönstrad katt med svart pigmentering har tegelfärgad nos, med svart linje runt. Det kan förvisso ta lite tid, men de brukar åtminstone vara LITE rosa i mitten. De har även ljus insida på öronen, lining runt ögonen, ljus undersida på svansen och ett par andra markörer man kan kolla på.

Trissan
0

hmm, kan man kalla millers svart med spökmarkering? likaså Liten, svarttabby med spökmarkering?

Anne
0

Nej, solid svart bara. Men visa gärna fler bilder. Liten är ju dessutom sköldpadda.

Trissan
0

#20 haha, sonm jag skrev i #19 "likaså liten, svarttabby" haha, jag menade såklart svartsköldpadd ^^