God morgon 12.8
Så var det åter lördag och i vanlig ordning väckte kattorna mig kl 6. Dom har en förmåga att börja brottas vid den tiden och lyckas "tumla" upp badrumsdörren så den står och slår mot sovrumsdörren och då vaknar ju jag.
Igår kväll var jag ner till centrum på Kulturnatten. Mycket evenemang på flera olika ställen. Köpte fem lotter och vann ett par hemstickade yllesockor och en hemvävd linnelöpare. Jättefina.
Idag ska jag ner till centrum på wolksvagenträff/utställning. hade en sådan bil den första som stod i mitt namn. M.a.o. en slappardag. Ha de.
Godmorgon!
En regnig dag idag, åskade lite för en stund sedan också. Det är typiskt att det blir regn just nu, när vi ville ha det fick vi inget. Tog in första lassen halm igår kväll, skulle ha tagit in resten idag men nu blir det väl inget med det..
Det blir en lugn lördag söder om Kalmar, straxt väster om Öland…
Önskar er alla en härlig Lördag!
Go morgon 
Nä, inte god morgon för min del. Jag är jättetrött. Så det känns snarare som God natt!
Kattungen somnade med oss i sängen i går kväll. Kände sig tryggast där. Men fyra timmar senare börjades det. Först hungrig, sen…….? Sov ju dåligt dom första fyra timmarna på natten också, den låg ju och spann.
Men det är väl normalt att dom jamar mycket första dygnen, kan jag tänka mig.
Jo, 1½h i sträck sov jag faktiskt. Kattungen sovandes under tvättstället, men jag somna på "hemlighuset". Lite obekvämt ställe kanske att sova på, men vad gör man om ungen börjar jama så fort man går ut.
Vi tror att det är en flicka. Men hur som helst. Oberoende vad det är så kallar vi den just nu för "Pip-Lisa". För den går här och jamar efter sin mamma och de andra kattorna från det andra stället.
Den skulle vilja gå ut, vilket kanske är ett gott tecken. Men vi tänker hålla den inne några dagar till. Sen ska den få gå ut på trappan och spana över nya "ägorna"
Det är inget fel på aptiten. När jag ger den mat så äter den.

Godmorgon allihopa =)
Jag har för en gångs skull sovit hela natten. De senaste nätterna har puma väckt mig vid 4 tiden precis som hon gjorde ett helt år när hon precis kommit till mig…
jag kom på vad som funkade på mina katter jag lekte med dem igår kväll precis innan jag la mig o det funkade de sov hela natten…
Idag vet jag inte vad jag ska göra jag har börjat tejpa dörrkarmar o sånt för jag ska måla om… Ska lämna mina katter imorgon till min bror.. ska bli skönt på ett sätt men jag kommer att sakna dem … Men det e bara 4 dagar….

Jag vaknade av att Vilda satte sin favoritleksak (hårt hopknuten fryspåse) i näven på mig, hon ville apportera. Men trött som jag var la jag den bara under kudden. Ikväll ska jag äta kräftor hos en kompis och jag önskar er alla en trevlig lördag!

#2 : Ett litet tips är att vänja dom att gå i sele först så att dom får se omgivningen ;D .