Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 777 ggr
Hannapanna
0

God morgon 9 aug 2006!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Natten har gått jättebra! Tage har sovit o kelat å spinnnnnner som en dåre! :D *kärlek*

Idag ska jag en snabbis till skolan och Tage får vara hemma.. Då får vi se hur de går oxå.. :) Sen kommer morsan hit för hon kunde inte hålla sig till helgen så vi ska grilla lite och kela med Tagisen! :D

På bilden så började ju han å prata så de blev lite som de blev! ;)

netagirl
0

Det var ju bra att han sov i natt,det trodde jag inte. *skrattar*

Han är ju helt bedårande!

Ses sen!

Titti
0

Gomorron.

Jag har fått sova hela natten. Ovanligt för mig. Måste alltid upp en sväng mitt i natten i vanliga fall.

Har ganska öm kropp idag, känns som en ångvält kört över den.

Fick hem Jr nya säng igår, så karln monterade och jag höll i. Kan vara stor orsak till min ömhet.

kristinah
0

Gomiddag. Har varit på jobbet idag som vanligt. Gick lite tidigare hem för det fanns inget att göra och resten av pkl.personalen hade också gått. Nu skall jag montera ett st sänggavel m hyllor och saker till min säng. Har beställt från Ellos. Sen ska jag gå ut med Joppe en sväng innan han blir skogstokig på mig.

Jenka
0

Har suttit i bilen halva dan. Kom hem för småland för någon timme sedan. Skönt att vara hemma har längtat efter mina pälsklingar :) Så resterande av kvällen kommer jag bara vara hemme och ta det lungt. Gosa massa me djuren :D

Titti
0

God kväll eller Hej igen!

Nu äntligen.

Upps. Jag har blivit kär. Men inte i en, utan två. Man brukar prata om blixt från klarblå himmel.

Var och såg på kattungar idag. Men vi vet inte vilken vi ska välja än. Den gråaktiga eller den sköldpaddsfärgade. Dom var så jättesöta båda två. Såg modern till ungarna också - lika söt hon.

Men fråga inte mig om dom kan spinna. Det vet jag inte. Och inte vet jag om dom kan jama heller. Det enda jag vet är att dom kan fräsa, är tama och rumsrena. Vet inte om det är hanar eller honor.

Så på fredag ska vi hämta en - förhoppningsvis - om dom inte hittar på att gömma sig i ladan någonstans. Dom har det svalt och skönt där. Jag passade på att njuta av svalkan där jag också. Är ju varmt idag också.

Så imorgon blir det för mig att hämta in sandlådan och leta upp de andra prylarna som är "kattens".

(Ps! Har börjat lägga in foton i mitt album idag. Ds)

Pia
0

Åh, varför inte ta dem båda, Titti?! De har sådan glädje av varandra - och det har ni också - delad glädje är dubbel glädje…:)

Pia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själv har jag bara haft en slappardag, pysslat i trädgården, kollat på TV och förberett för lille Sture som imorgon skall flytta hemifrån, han skall bli kompis med en bengal han. I samma färg:)

Lite ledsamt känns det, han har en stor och gosig personlighet - men hans köpare verkar uppriktigt kattfrälsta och suveräna kattägare så det blir nog så bra så.

Titti
0

Pia. Jag vill bara ha en katt i huset.

Fast som sagt, vi får se vilken det blir. Fast just nu lutar det mest åt den sköldpaddsfärgade. Jo, jag ska presentera den. Fast den kanske gömmer sig under sängen första dagarna så att det blir svårt att fota den.

Har berättat för Jr att vi ska vara lugna och låta nya katten ta det i sin takt. Kommer ju att vara mycket nytt. Nytt hus, nya människor….. Han är ju van med kattor och älskar dom.

Steleriseras/Kastreras ska den göras. Det är vi i alla fall överens om här.