Koltrast attack
Tog en tur med Pärla på gården ikväll,,stötte på en liten grårandig kattdam som var väldigt kelen…men sen så plötsligt så kommer det 2 koltrastar o bara dyker ner mot katterna o väsnas som sjutton…katterna blev glada till en början men då dem knappt kunde röra sig utan att bli anfallna försvann glädjen o d gällde bara att fly..knasfåglar…ska man inte kunna gå ut me katten i lugn o ro hehe,,antagligen hade dem byggt bo i en av många träden…då Pärla är vit så syns hon oxå mer o kan inte "gömma" sig…får väl hitta en annan tur att gå…
Men oj, vilka galna fåglar du har vid dej :P Katterna klarade sej iaf utan skador hoppas jag?!

Jadå, fåglarna vänder precis ovanför så dem nuddar inte dem..fast dem försöker nog träffa dem med en skit :)

haha fåglar är lömska!!! jag blev alltid attackerad av en stor kråka när jag var ute och gick med min hind för några år sen. Alltid på samma ställe. Sen sluta jag gå där. Det e ju nästan otäckt. Man är ju hyffsat hjälplös när man blir attackerad från luften haha !
haha ja dom hade ett bo inärheten då gör dom så där. Va ett himmla liv då våran ena katt va ute o gick så kom hon kutande i 100 knyck fåglarna efter henne hack i häl. Som tur var lyckades hon med kuta under bordet (ute möblerna) detta vart väll hennes räddnig. Hon har inte gått dit åt mera, men hon skulle upp i päronträdet å där har skatorna gjort bo haha vart ett himmla liv igen å dom ryckte henne i svansen å tassarna kan säga att hon fick lite brotom ner… En katt bör lära sig en sak skator jäklas men inte med dom mobbar så bra o vet exakt vad dom ska nypa i.