God morgon 5.8
Tja, då var det lördag och min sovmorgon blev till 5:30, då Joppe tyckte att det var dags för mig att stiga upp och se till att dom fick sitt morgonmål. Jag har ju ingen ro att ligga i sängen då jag är vaken steg ju upp och såg till mina små skyddslingar. Nu ligger den ena på databordet och den andra på balkongen (tror jag) och sover, själv sitter jag vaken. Skall hänga upp en maskin tvätt och lägga igång tvättmaskinen igen. Har städat köket och plockat undan lite i sovrummet också. Sen skall jag gå ner till stan på Röda Korsets stormarknad. Solsken och varmt är i Mariehamn. Ha en bra dag.

Jisses, vilken energi 
(Inser att jag nog har långt kvar innan jag blir frisk/återställd från min närkontakt med den omtalade 'väggen' mm. Jag har ungefär lika mycket (mindre?) energi som en 95-åring)
Hoppas du får en fin dag på marknaden *lite avundsjuk* jag älskar riktiga marknader.
god morgon!
själv steg jag totalt bakis upp kl 7 för att fara på stallet. hade lovat att rida 2 hästar, och ta med min ca 20 pers ut i skogen. så jag var åxå pigg imorse. ska bli skönt med lite vin ikväll!
Nu bär det av till stranden!
Här kommer en bild från Röda Korsmarknaden som gick av stapeln idag. Det var mycket folk som det brukar, varmt som det också brukar vara och trevligt att se så många glada människor. Köpte 5 lotter av ett par tjejer och av dom 5 var 3 vinstlotter. Snacka om tur. Diverse småprylar vann jag men ett presentkort på 20€ (avrundat ca 200 kr) på ett nyöppnat matställe utanför Mariehamn. Jätteroligt. Då jag kom hem gick jag ut med Joppe i hans egen nya ljusblåa sele. Han reagerar ungefär som om han var född med selen på, det bekommer honom inte alls (peppar, peppar…)
Nu ska jag skrämma igång tvättmaskinen igen och börja dammsuga (om jag nu orkar.) Jomsan sover på databordet … som vanligt.

var ute på stan en sväng igårkväll, för att se på fyrverkerier och dricka några glas vita godingar :)
men, vad mycket folk det är överallt!! det känns nog säkrast att rymma från Göteborg de närmaste dagarna..

Kristinah, jag säger samma sak som Sally, vilken energi! Det ser ut som en riktigt mysig marknad det där, och grattis till vinsterna!
Sally, jag förstår vad du menar om energi som en 95-åring… Det tar tid det där och så är det ju så individuellt, det går aldrig någonsin att säga "ryck upp dig" - vilket är så poppis ibland…:/
Själv har jag mest slöat, och solat lite, magen vill liksom inte bli riktigt brun i år - kan bero på att jag inte visar den i solen så mycket som andra kroppsdelar…:) - så jag försöker komma ikapp med den ibland. Tänk att man en gång i tiden tyckte det var både skönt och orkade samt vågade ligga och sola i timtal…

Kristinah, vilken lyckad dag det blev för dig
Hoppas presentkortet "smakar" så småningom. Du får rapportera när du utnyttjat det.

Ja du Pia, jag trodde aldrig jag skulle drabbas. Men det är väl så när man försöker att köra på långt utöver sin egen gräns…
Grattis till vinsterna, kristinah. Du har ju mera tur än vad jag brukar ha. 
Har varit och handlat idag. Konstaterades att det var ganska tomt i skåpen. Men jag har ju otur - som vanligt - lämnade kylväskan hemma (och plånboken också). Men mat fick vi hemhandlat. Lade en filt och några jackor ovanpå kassen, så mjölken höll sig kall tills vi kom hem.