Behöver nytt hem till våra katter
Hej!
Vi flyttar till Thailand och kan inte ta med katterna. Är det nån som vet hur man kan hitta nya hem? Finns det organisationer som hjälper till med omplaceringar? Inget skulle smärta mer än att vara tvungen att avliva dem.

Här i Skaraborg finns det katthem i bl a Töreboda. Jag vet dock inte om de tar emot katter för omplacering, eller om de bara tar emot hemlösa katter.

Välkommen till Katter, Tina!
Men vad sorgligt att ni inte kan ta med er era katter, annars borde det väl inte vara några problem från Sverige till Thailand.
Det bästa är nog att försöka hitta nytt hem i bekantskapskretsen, katthemmen runt om i Sverige har säkerligen fullt upp med hittekatter kan jag tänka mig. Kanske annons i DN eller på några säljsajter.
Någon annan som har några bra tankar kring detta?

Prova med www.kks.nu

Hej Tina!
Annonsera på kattsidorna www.katter.nu & www.katt.nu där finns särskilt annonsforum för omplaceringar. Försök att ta med bild på katterna och skriv så mycket som möjligt om dem. Dessa sidor är det mest seriösa kattfolk som besöker.
När det gäller katthemmen verkar de flesta vara överfulla med hittekatter som är helt utan ägare. Tyvärr är nöden så stor när det gäller katter i Sverige att katthemmen inte alls räcker till. I år verkar det värre än någonsin. Det skadar dock aldrig att ringa runt och höra sig för. Om inte annat kan de ge goda råd.
Här är en länk till en samlingsida med katthem: http://groups.msn.com/Kattgruppen/katthemisverige.msnw
Det brukar lösa sig om man är ihärdig och lägger ned mycket jobb på det. Avlivning är inte ett alternativ som bör ske när katten är frisk och sund. Försök även at bearbeta dina släktingar, vänner och grannar. Finns det ingen som redan känner katterna som skulle kunna tänka sig att ta över dem?
Hälsningar LenaLF
Hej igen!
Tack för era tips. Jag ska kolla upp allihop. Jag återkommer om hur det går./Tina

Hur har det gått, Tina??
Hej!
Det har inte gått så bra. En katt, min 6-åriga Simon har jag lyckats hitta ett nytt hem till som stallkatt. Det kommer att passa honom bra. Men mina små tjejer har inte fått nya hem. Men jag har pratat med ett katthem som kan ta dem och hjälpa till med placeringen. Men de kan inte ta dem förrän senare i augusti. Så jag hoppas att jag kan hitta ett tillfälligt hem till dem tills dess.
hälsningar
Tina