Kattsand
Min katt Moa har varit sjuk en längre tid, aptitlöshet, avmagring, nedstämdhet. Hon har vårdats på Strömsholms djursjukhus och vi har gjort många resor fram och tillbaka med henne. först var det levervärden som var förhöjda, när de var bra var blodsockret för högt och när det äntligen var bra var hennes proteinvärde för lågt. Moa har förmodligen haft en infektion som gav leverpåverkan hon åt antibiotika i 30 dagar.
Nu till saken, Moa måste lämna ett urinprov och det finns en sand som man kan använda till detta och den heter Katrine pärlor och finns att köpa på Strömsholm (har kollat mina veterinärer och de har det inte). Vi har 24 mil fram och tillbaka till Strömsholm och det går åt två resor för att skaffa denna sand och sedan åka in med urinprovet. Finns det någon som känner till denna sand och om man kan köpa den på nätet, undrar Lisbet som börjar bli lite trött på att resa.

Men vad ledsamt och tråkigt det låter med Moa:( Vi kan väl höras framöver, så får jag höra lite mer om det? Hoppas hon är på bättringsvägen ialla fall!
Jag hittade inga butiker som sålde Catrin-sanden på nätet på rak arm, men det är ju möjligt att butikerna skulle kunna göra ett undantag kanske…
Förlåt om jag nu föreslår något självklart, som ni redan säkert hört er för om, men kan inte Strömsholm skicka hem sanden till er? Ni är ju ändå "storkund" där ft… Eller om er veterinär/zoobutik kan ta hem en säck till er?
Här är några butiker jag hittade som i alla fall saluför sanden, kanske kan de även skicka hem den: