Birmor

Hej.. Söt katt!
jag har en birma/Ragdoll =)
#1 Vad kul! Vi har haft ragdollar innan.
Ingen mer birma ägare?

#6 Jättesöt. Min Birma tjej skickar nospussar till din snygga kille 

#7 Han skickar tillbaka ;D

vackar katter det tåls å säga :) jätte fina katter.
Vilka vackra birmisar ni också har! Galen i brunmaskade som jag är tyckte jag särskilt mycket om #9. Vad heter han? Minya är i hans ålder XD
Åh jag älskar birmor, och dom ni lägger ut är ju så vackra! Har alltid älskat den rasen!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Åh jag älskar birmor, och dom ni lägger ut är ju så vackra! Har alltid älskat den rasen! Fina
Åh jag älskar birmor, och dom ni lägger ut är ju så vackra! Har alltid älskat den rasen! Fina och
14# trevliga* :)

Det är inte så ofta jag har sett rödtabby maskade, är dem ovanligare än andra färger??
#16. Han tillhör den gamla generationen birma va? Är han lite småilsken av sig? Jätte vacker!

Jag vet inte vad du menar med gamla generationen.Men nej han är inte ilsken av sig.Kan inte säga att de jag hade i slutet av 80talet och början av 90 talet var ilskan heller.Fast jag kanske hade tur när jag födde upp och fick tag på bra gener
För inte jätte länge sedan avlade man så mycket på birmans utseende så man glömde bort tempramentet, då var birman lite ilsken av sig, men vacker. Numera fokuserar man och lägger väldigt stor vikt på tempramentet så att birman ska vara en så trevlig katt som möjligt. Katter som är lite över 10år brukar tillhöra den gamla generationen (som Minyas farmor). Men du kanske har haft otroligt tur med idna katter ;)

*Avundsjuk!!*
Jag har haft en Blåöggd krämtabbig birma.. Men den måste vi ge bort för min lillasyrra blev allerkisk :(

Hittade just hit…

Simson, 1988-2006 RIP
brunmaskad herre

Atos, 1994
blåmaskad herre

Indigo Blue, 2006
blåmaskad herre

Julian, 2007
blåtabbymaskad herre
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Jag har nog alltid tyckt att tempramentet är a och o vad man än avlar på.För mig är ett djur ointressant om det inte är trevligt att ha att göra med.
Det är lite som vad folk tycker om Jack Russllar.I allmänhet omtalas de som ilskna,bjäbbiga och svåra att ha att göra med.Där känner jag överhuvudtaget inte igen mina hundar.Knäliggande pussiga gosiga individer.