Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 967 ggr
SallyB
0

1:a augusti, redan!!?

Jaha, så är det den 1:a augusti.

Idag regnade det på morgonen, men det har slutat nu. Ska ringa några "viktiga" samtal, men sen är det inget inplanerat, förutom ev en sväng till bibblan.

Krama era katter Glad Ha en fortsatt bra dag!

PS Igår skrapade jag en trisslott (som skulle ge 10x vinsten). När sista rutan skulle skrapas hade jag chans på 10x25; 10x50 och 10x1000 - men i vanlig ordning så vann jag inte en sekin *mutter*

Jenka
0

Yes tiden går fort.. Denna månad börjar både vanliga skolan och ridskolan :P.. Förhoppningsvis ska jag på chinchilla utställning denna månad och åka hälsa på min nya chinchilla bebis.

Idag har jag dock inget inplanerat. Får se vad jag hittat på. Har varit en sväng till Kungens Kurva och kollat efter present till min syrra som snart fyller år - jag hitta inget, men men har lite tid kvar :)..

Ha en bra dag!

kristinah
0

Jag har varit på jobb. Det känns faktiskt rätt bra att återgå till arbetet efter en månads ledighet. Jag promenerade idag så jag fickstarta lite tidigare. Har fyra km en väg. Nu kom Joppe och vill va med och skriva.

Pia
0

#0 Ja 10X1000 vore ju inte helt fel… Jag vinner aldrig på lotter, det ena undantaget som bekräftar regeln var ett badmintonkontrakt en gång för många år sedan. Fast det var ju inte mitt bilnr som vann, däremot så stod ju kontraktet i mitt namn…:)

Ja nu är det augusti minsann, fast jag tycker det varit väldigt mycket sommar i år jag, tycker redan att det "borde" var minst mitten på augusti…:)

#1 Vad tycker syrran om då, böcker, kläder, smycken, accessoarer, djurrelaterade prylar eller andra prylar, inredningssaker, nyttoting, parfym och kosmetik, upplevelser (presentkort på teater, bio osv)? Om man vill bli lite ompysslad så är ju presentkort på massage, ansiktsbehandling osv himla trevligt att få:) Det finns elevbehandlingar på sådant på ett apr ställen i sta'n som ger mycket valuta för pengarna s a s.

#2 Jaha, och vad ville Joppe berätta om dagen då…:)

Pia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själv har jag haft besök av kommunens "vattenmätarman" som bytt vattenmätare i klädkammaren - "oj här var det många katter…" (alltså fler än två…. ja tänk, jag förstår inte vad de kommer ifrån, ackumulerat damm som får live kanske…:).

Sedan följde jag med min mamma till min barndoms trakter, Bredäng, där jag inte varit på över 10 år… De hade både ändrat sig och inte, väldigt många paraboler på fasaderna var det, många daghem, lekhyttor, skolbyggnader osv var rivna, de allra flesta butikerna var helt andra än de jag minns. Men det var en fin, lummig tid att göra ett återbesök i alla fall:) Och när vi vattnat blommorna hos mammas väninna så blev det ju naturligtvis ett besök på härliga café Lyran - svårt att toppa utsikten från detta fikabord kan man väl säga…:)

Jenka
0

Syrran fyller bara 12 tror hm.. Född 94, ja hon blir 12 år :P, så massage uppskattar hon nog inte, klädder - men det får bli nån dvd-film eller nåt liknande, jag hittar säkert på nåt ;P..

Bredäng, det är juh nära där jag bor, bara 4 stationer med tunnelbanan..

Destany
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag har jag inte gjrot så mytcket lagat mat red curry gryta den blev god synd bara att jag glömde att jag inte tåler kokosmjölk som där e i…

Mina katter har varit så gulliga mot varandra hela dagen o så lugna hela dagen kanske för att de var hos mamma i trädgården igår o lekte av sig..

Puma hoppade upp o ner i träden o zorro ville inte vara sämre men han var så baktung så han kom inte upp hehe…

SallyB
0

Appropå vinster:
Jag har faktiskt varit lite lyckosam när det gäller andra vinster än reda pengar :)

I en tävling på en internetsajt vann jag ett presentkort värt €75 på konsttryck.

I en utlottning på en tidigare arbetsplats vann jag ett oljepastellorginal föreställande en mås på en strand.

Biobiljetter har jag också vunnit. Men när det gäller triss o dyl så är nog 100 kr högsta vinsten.

Pia
0

#5 Ah, ja då blir det genast lite knivigare med presenter kanske…:) Hon kanske skulle gilla den här ganska coola filmen "Som katt & hund" på dvd, om det "eviga kriget" mellan katter och hundar om världsherraväldet, riktigt bra gjord!

Japp, Bredäng ligger därutåt, det är märkligt hur det kan vara, det var så pass länge sen jag var där, men ändå kommer jag ihåg alla genvägar och hur man hittar dit och dit:)

På vägen hem promenerade vi igenom Mälarhöjden, ett riktigt favvisområde för mig, där har jag inte heller varit på många år, det känns som en egen liten mysig stad med alla gamla och nya hus, en del riktigt härliga kråkslott! Där fanns det också en liten söt presentbutik, mittemot t-banan, riktigt bra priser också.

#6 åh, red curry gryta, mums så gott, det brukar jag göra med quorn i, blir ju sååå gott:)

#7 nähä, sånt vill vi inte höra om…;)

Kom förresten på att jag vunnit en fototävling på TV4 morgon för… 14 år sen, Sveriges coolaste katt - men då var jag ju tvungen att prestera något på annat vis, ren flax har jag då aldrig i lotterier. Jo ja, jag fick ju med nårga foton i en amerikansk kattkalender för ett antal år sedan, Page-a-day calender - det var kul:) Nu måste jag nästan grunna på om jag möjligen lyckats vinna något annat, förutom på kattutställningar…:)

Jenka
0

#8 Ja men jag hottar säkert på nåt, brukar göra det. "Som katt & hund" är juh underbar, dock gillar hon mer skräckisar och sånt - filmer jag inte tål haha.

Vunnit har aldrig jag gjort, men min mamma fick en gratis lott en gång och vann en mobil. Haha det var roligt för när gubben drog nummret börja mamma ropa och skricka och allmänt glad, jag höll på skämmas ihjäl för jag trodde hon bara skoja - ingen i familjen brukar vinna. Hon gav dock bort mobilen till en kompis..

Pia
0

The Ring är ju en riktigt bra skräckis i så fall, fast - nu låter jag förnumstig - kanske inget för en 12-åring direkt…:)

Ha, ha, jag funderade på det häromdagen, hur det där är i olika åldrar, hur pinsamma föräldrarna kan vara - jag misstänker att de tycker det är ännu roligare att "vara pinsamma" när de vet att ungarna skäms så…:)

Jenka
0

Haha, den filmen har hon sett ett flertal gånger ;P..  Har själv sett deb och säger bara, aldrig igen. Jag tål verkligen inte läskiga filmer, även om många av dom är förutsägbara..

Haha aa.. Det var några år sen. Nu skulle jag inte skämmas om hon gjorde så, brukar själv vara ganska bra på att skämma ut mig :P

Pia
0

Ja hua, den var hemsk, jag gillar skräckisar, men var verkligen riktigt riktigt läskig, jag får gåshud bara jag tänker på flickan i brunnen…:/

Hm, The Grudge var ju lite i samma stil, usch då var det ju den där pojken som jag inte kunde glömma…

Det är bra, att skämma ut sig lite tror jag är väldigt förlösande, lite terapi liksom. Idag satte jag på mig tröjan ut och in, med alla tvättråd utåt, det var ganska roligt, inte så fasligt "skämmigt" iofs, men jag hade nog varit redo att gå hem om det varit för ett antal år sedan kanske…:)

Jenka
0

Ja The Grudge har hon med sett, både den engelska och japanska verisionen :P.. Nej usch jag kan verkligen inte se såna filmer, ändå får mina kompisar mig att se dom :P..

Haha, ja det är kul. Jag och min kompis ställde oss och dansade 'tango' i slussen när det var massor folk, men det är klart man måste bjuda på sig :P

Pia
0

Absolut, då blir man bjuden tillbaka…:)