God morgon/förmiddag 30.7
Nu lyser solen åter över Mariehamn och min mamma fyller 72 år. Idag känns mitt huvud lite extra tungt för jag var på 50-års kalas igår. Det var en otroligt trevlig tillställning med närmare 50 pers som besökte födelsedagsbarnet.
Kattorna har bestämt sig för att väcka mig 5:30 på morgnarna för då sitter Joppe utanför sovrumsdörren och jamar hejvilt. I skrivande stund litter han mellan tangentbordet och skärmen och spinner som en hel maskin. Själv skall jag gå å ta en kopp kaffe innan jag gör ngn nytta alls. Sen ska jag åka till mamma. Trevlig söndag
Idag ska jag åka ner till dalarna, min mormor fyller 73. Kommer inte komma hem förren imorron. Men det ska bli trevligt, om ett år så kanske jag ska flytta dit så :P.. Hoppas det är fint väder där då vi täntke grilla.
Ha en bra dag allihopa!
Idag kommer som jag skrev i ett annat inlägg pappas missedam hit. Vet itne vad jag ska hitta på nu mitt på dan.. Bara softa kanske? hmm..
Have a nice day! 

hej allihopa..
idag e jag jätte trött var både på röstånga marknad o helsingborgsfestivalen igår.. kom hem 02 nånting..
Zorro skulle ha upp mig kl 9.30 han gav sig inte en tum så när jag väl kom upp ville han kela en stund…
Annars idag ska jag inte hitta på nåt speciellt.. det e redan jätte varmt ute…
Imorgon ska jag till mina föräldrar med mina katter så de får leka av sig i deras trädgård tycker de har för mycket energi här hemma

Det blir en lugn dag här… ska försöka rensa köksbordet så vi kan sitta där och äta igen 
Till mitt försvar kan jag säga att jag hållit på med tapetsering, och av någon anledning har slip, tapeter, klister, verktyg m.m. hamnat där under tiden..

Godkväll säger jag då:)
Låter som ni haft/planerade att ha en skön dag allihopa:)
Själv var jag på cab-tur - vädret var efter de välbehövliga regnen otroligt varmt igen… - till Mälsåker slott, åt god lunch på Värdshuset Gripen i Stallarholmen och fikade på Ekolsunds värdshus sommarcafé. Jag känner mig både mätt och solbränd…:)
Säger väl Godkväll jag också (eller snarare Godnatt - för jag är på väg och lägga mig)
Dagen har ägnats åt arbete. Blev väl en sådär 10 timmars arbetspass, dom blev ganska försenade på hemvägen. När vi var i Sottunga så skulle dom egenltigen varit någonstans mellan Överö (Föglö) och Långnäs (Lumparland). Det var mycket folk i farten. Många som skulle till Galtby (Finland) men även därifrån. Är småningom slut på semestrarna så alla ska fara hem till sitt. Behövde vara där hela dagen, för det blev ganska smutsigt och sopor blev det också en hel del.
Jag har inget 8 till 4 jobb. Ibland önskar jag nog det, men jag trivs faktiskt relativt bra på denna skärgårdsfärja som jag städar på.(Bästa stället jag har jobbat på
.) Ibland är ju färjan försenad till Överö, men sådant får man räkna med som skärgårdsbo.
Jobbar jag t.ex på en tisdag så är ett arbetspass 2,5h, en lördag 4,5h, och söndag minst 9h, så det är ganska flexibelt. Det beror ju på vilka tider som färjan kommer till Överö, är "färjturlistan" som styr hur man kan jobba.