Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 879 ggr
Keno
0

Råd och tips sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För det första så undrar jag om någon har något bra och smidigt tips på hur man kan få katten att inte vara så satans statisk? Jag kan nästan inte klappa min kisse alls för det bara knastrar om honom jämt och både han och jag får ordentliga stötar. :S

Är det för att han fäller som han är så statisk?

Sedan undrar jag oxå hur man kan vänja katten vid dörrklockan. Han är  skiträdd för dörrklockan och springer undersängen såfort någon ringer på dörren, och sen ligger han där och trycker ett bra tag innan han kommer fram igen. Han har bara bott här en månad och är 3 år gammal. Men borde han inte lärt sig att dörrklockan inte innebär någon fara?

NaObie
0

Det finns antistat spray man kan köpa i djuraffär sen så d me dörrklockan kan bli svårt,,,min katt e oxå 3 o hon har fortf. int lärt sig att den är ofarlig…kanske om man går o ringer i den ofta kanske han lär sig att d int e farligt men d kan ju iof bli jobbigt i längden :)

Keno
0

#1  Är många katter rädda för dörrklockor? Jag trodde bara det var min. :P Det största problemet är ju att han alltid springer under sängen och det går fort när han försvinner oxå! Då hinner han ju aldrig se vad som händer när dörrklockan ringer och att det inte är farligt. :/

Dakrish
0

Dörrklockor kan ju låta av satan, speciellt de som ABK har här hos oss. Vi har skruvat bort vår, tejpat över knappen på dörren och sattit en "knacka!" skylt på vår dörr, redan långt innan vi skaffade misse. Den lät så hemskt att vi var helt uppskärrade de få gånger någon ringde på den.

Titti
0

Dörrklockan har jag inget tips om.

Men däremot statisk elektricitet, både katten och jag lider utav det här.
Jag brukar passa på att borsta min katt när hon varit ute i regnvädret. När jag tvättar mina kläder använder jag sköljmedel. Annars, som sagt, antistat-spray.