Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1041 ggr
dara
0

första gången ute...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

igår var safir ute för första gången i sitt liv, satt länge först i mitt knä och tittade på allt men sedan gick hon ned och sniffade runt. fick ju stort stöd även av anni som visade att det inte var farligt. (anni hade inte varit ute på ca 1.5 mån så hon tyckte det var skoj att komma ut en sväng)

dara
0

anni satt och drömde sig bort i fönstret så kom på att hon kanske ville ut

ChristineL
0

Se så spännande! Ja, det börjar bli tid att gå på promenad med dom små liven här med känns det som. Verkar bli fint väder idag så man kanske skulle inviga våren =)

dara
0

safir som utforskar

vilken sorts selar har ni och hur ser de ut?

Scilla
0

Det är så himla roligt att se bilder på Safir, dels för att hon är så söt och så eftersom hon är jämngammal med våra odjur. :)

Vad jag kan se så har jag samma modell på sele som du, en kattungesele.

dara
0

ännu en gång har safir vågat sig ut då anni sagir sig en tur ii trädgården. så spännande att man nästan inte vågade men det jick när både anni och matte fanns som stöd

dara
0

och anni på äventyr, lite mjuk och go efter all kattungemat

NaObie
0

#6 hehe så roligt min tindra har oxå blitt mjuk o go efter pärlas kattungemat :)

Har oxå likadan sele fast blå. Tindra har vuxensele o pärla tindras bebissele :)

[Vetauriel]
0

Vilka fina katter du har :D Duktiga missar som går snällt i koppel, har haft ett enda strul med mina, först ska dom tugga av kopplet, sen sla dom lägga sig platt på marken så länge de har selen på sig, och nu vågar den ena sig inte ut alls för att hon är livrädd för trapphuset, och vi bor två våningar upp.. Men, snart ska vi flytta, blir bättre då :D

Har f.ö likadana selen som du, fast svarta :)

LindaKarlstrom
0

Vad härligt! Jag försöker vara ute med min katt i sele, men han är så rädd av sig och har aldrig vågat lämna altanen :P

dara
0

skoj att det är så många som har lika selar, jag tycker att den anni har på sig är bäst eftersom den har en rem som går mellan frambenen också, den är så trevligt stabil och anni gillar den.

#6ja visst är det förunderligt att flir så fina och mjuka, har provar att få anni att äta lättare mat men det ögonblick jag vänder ryggen till var hon och snikade på safirs mat och ville ju inte föra henne till hettsätare så efter 2 veckor av passande och rättande gav jag upp och låter henne nu äta vilken mat hon vill.

#7-8. man tackar man tackar. jo när vi bodde i föra lägenheten ville anni bara vara på balkongen och ville in direkt om man tog ut henne till gräsmattan.

NaObie
0

#10 ja jag hade 2 sorters mat i början me..för över 1 år o bebis mat men ja,,d va ju såå mycket godare me bebismat :P…