Grekland

Vilka otroligt fina katter!
Vilka sötnosar. Nu vet jag ett ställe jag inte ska åka till… kommer ha hela väskan full med kissar då :P
Ja, tvi attan! Jag var på kreta för 2v sen, i Chania… Där fanns oxå hemlösa katter.. men mer hundar där! Jag blir helt gråtfärdig när jag ser sånt!!!

Det är likadant på Cypern. Där hade vi ständigt besök av små katter som vi köpte mat till. En av dem, den modigaste hade dock ett halsband och ville ligga i knät, den var även lite rundare än de andra.

Åh vilka små sötnosar! Stackars dem…

:)

Jättesöta katter och fina bilder.
Det är verkligen skamligt hur dålig djurhållningen är på alldeles för många håll i världen…

Den vinnögde hade fått följa med mig hem :)
hej
Var på Cypern (Fig tree bay) och kom hem i förrgår. Det var massor med hemlösa katter och det närmaste katthemmet var en bra bit bort. Det som fanns var:

Hej.. Skulle önska man kunde ta hand om alla dom hemlösa katterna,men det är ju inte så enkelt.. Må dåligt när ja tänker på att det finns så många som inte har nån som tar hand om dom..

Söta katter. Hemskt att det finns så många hemlösa katter. När vi var i Malaysia i mars träffade vi flera stycken. En dräktig hona som skrek efter mat, en hankatt som sprang på hotellområdet och gallskrek! Och alla de andra som sprang och letade mat på gatorna… Men det finns ju oerhört många hemlösa katter i Sverige med. Men som tur är finns det faktiskt väldigt mycket man kan göra för att hjälpa dem här hemma. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Åh…jag som snart ska till Lefkas..=/
hej
Såg en katt som hade ena tassen "bruten" det gjorde så jäkla ont att inte kunna hjälpa till. Men jag ska stödja det närmaste katthemmet där vi var på Cypern. Har redan 7 hittekatter men såg en massa som man bara ville ta med hem. Det fanns de som matade katterna men ingen som försökte att få ner antalet kattungar (sterilisering/kastrering) så det kommer bara att öka : (
www.malcomcat.org och så har jag anmält intresse att hjälpa till på Akutgruppen.
mvh Jeanette