Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 7123 ggr
Engla
0

Kattnamn?

Hallå alla! Vad heter era katter? Skrattande

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Margareta
0

S*Skogskullens Bellis och S*Knallhattens Hedvig Silvernos

När vi får kattungar blir det S*Gulltussens och någonting mer…

Numer pensionär i Nynäshamn

Jenka
0

Saga och Putte, båda honor ;P

pentsium
0

Hjalle, Heavy och spräckel

Sungria
1

Bissa (betyder katt på arabiska) o Olle :)

emsems
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Penny och Polly. nyss hade jag en som hette Hulken, och innan dess Ninni. på bild, nya tillskottet sedan idag, Polly

Tigrou
0

Tigrou = Tiger på franska

Sessan1
1

Titta i mitt fotoalbum!

Där finns namn och bild på mina katter, vem som är vem :)

Bima
0

Jeremi och Myra heter våra pälsklingar. :)

kemikal
0

Kisse… den andra är egentligen inte döpt, men brukar kallas lillan eller gumman.

catten
0

Mina killar heter Musse och Tiger - de fick sina namn av akutmattes barn som döpte hela hittekullen..

Den lilla burmilla-tjejen vi väntar på heter Xtra Strong och kallas idag för Bäbis..  vi väntar till hon kommit innan vi ger henne nåt annat namn - vill ju se vad hon är för en filur först! Flört

Lauth
1

Vår "innekatt" har det föga smickrande namnet Fröken padda

Vår stallkatter heter: Rams, Blå, Sot och Svartis. Namnen hos oss kommer mycket från vilken färg de har.

reddie
1

Leo och Indra

Leo smyger i snön)Indra)

Bubby
1

Hej alla, mina kissar heter Pussel och Sansii. Pussel är en stor hane och Sansii en liten hona. Skrattande

ladykatt
1

Mina katter heter Whisky (hane), Lucky (hona), Smulan (hona), Aragorn och Arwen (syskon hane och hona), Iceman (hane), Ozzy (hane), Bessy (hona), Akilles (hane) och Pinta (hona).

kram/ Ladykatt

cat-malou
1

Mina katter heter Moones (bästis på persiska), Sim Sim (sötsak på arabiska), Mata Hari och Skrik (eller Farjád som betyder skrik på persiska)

Jenna-Gun
1

Bamse

Jesper

Måns

Lucy

Sara

Cirri

catlin
1

De senaste har hetat Alice, Sammet (helgrå förstås), Agnes, Vindos (betyder dimma, ej mitt val). Min grannes katt heter Ängla och hon är det mest förtjusande jag har sett. Vi brukar flörta genom fönstret… Åtminstone jag…

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Irilja
1

Mina heter Ramses, Lexie och Tirza

Veduran
1

Mina heter Theo och Vilda.

Mina tidigare katter har hetat Sotis, Tuffi, Seyki och Tofflan. Har även tagit hand om 2 hittekatter i "min ungdom" som jag senare skaffade hem till. Dom fick heta Imse och Ippson (Mr. Philipsson)

nasse36
1

Mina heter Nasse är en hanne och stina är en honna och sen kommer kattungarna som heter pyret sesan och moris.

[LucyInTheSky]
0

Mina fem änglar heter.. Bosse, min älskling i päls alltså Pälskling! Sen har vi de små svarta pojkarna Edwin och Ewan.. Charmörer! Sen de nyaste småttingarna, Prinssesan Estrella och Ernst-Elvot

Titti
1

Min katt hette Miran även om hon var döpt till Fia. Men hon tassade iväg till katthimlen för några veckor sedan.

Hirit
1

Mina kattor heter som bekant,Mumman,Desoto och Snuttan. Snuttans rätta namn är egentligen Angela Channing,men jag kallar henne för Snuttan eftersom hon alltid ville snutta på min ena örsnibb då hon var bebis.

Eliin
1

Mina katter heter: Milla, Carl Ciserón, Irma, Disa och Kim <3 ;)

/Eliin

Destany
0

mina katter heter Zorro o Puma

ZABA
1

LIZA - född 1995 sköldpadd

HARRY - född 2006 gråtigrerad

Båda är huskatter. Harry flyttade in för en knapp månad sedan strax efter att LAZZE född 1996 tagits bort pga problem med levern.

jennie-w
1

Mimmi och MusseGlad

2 bondkatter, som älskar att vara i stallet…..

june
1

Donald. Dolly og Gizmo

jessicakarf
1

Frodo, Tulda och Aslan(S*Asian Spirit's Big Hunk of Love)

Faxlin
1

Mina töser heter Faxe och Sockan. Sockans små bebisar är det än så länge bara en som fått namn, den heter Linsen ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Carola
2

Atlas & Beyonce

_babycake_
1

Spike, Gumman och Shrek Skrattande

Annette
1

Våra katter heter Nera och Rebecka.

Vi har även haft katter som hette Sammy, Samantha, Nalle, Tommy, Tarzan och Aladar.

Jessica89
0

min katt heter Pepsi Light.

Men man säger bara pepsi

Katarina2
0

Jag har 4  kastrerade tjejer och dom heter:

Flisan(Felicia)14 år(europeisk korthår)

Stina 7 år(bondkatt)

Babsan(Barbro) 5 år(bondkatt)

Missan 5 år(bondkatt)

netagirl
0

Min *sommarkatt* heter Frasse,men jag kallar honom ibland för Frans Kafka.

Denna kommentar har tagits bort.
nucka
0

Hejsan alla1

mina små vänner heter Pus, Erik och Bernt, den sista kattungen har vi inget namn på ännu, men det kommer nog.

eken91
0

Putte^^

Moon_light_shadow
0

våra heter Ezmeralda(Ellis pellis Ella som hon kallas)

Morris och tricha

jennie-w
0

#36 "sommarkatt", hoppas du har kvar honom efter sommaren oxå!!??

Hannapanna
0

Jennie: Hon har honom hos sig över sommaren då hans ägare är på semester.. Skrattande  (pst.. de är min morsaCool) T'nkte svara så ingen missförstog de hela.. Räcka ut tungan

Hannapanna
0

Min Ängel i himlen heter Sten!

Sambon säger att nästa katt ska heta Stig.. meeen vi har lite delade meningar om de.. Flört

netagirl
0

Bra att du förklarade ,hannapanna.Tänkte inte på att någon kunde missförstå.Räcka ut tungan

jennie-w
0

#42 Va bra, vart lite orolig…… det finns allför många hjärtlösa människor, katthemmen är fulla av sommarkatter efter sommaren.

Pia
0

Jag blir nog lite full i skratt, när jag tänker på om någon verkligen skulle våga erkänna att det är en sommarkatt i ordets värsta bemärkelse de skaffat härinne… Vilken lynchstämning det skulle bli *med rätta*… Men nu visst jag också att "sommarkatten" Frasse var en kisse som passades över sommaren bara, så jag funderade inte så mycket över det hela.

Det är lite som när man skriver "kattsamlare", och menar att man samlar på kattprylar, det kan ju missförstås att man samlar på sig levande katter…:/

netagirl
0

Frasse är 9 år och har alltid varit en innekatt. Funderar på att skaffa mig en eller två egna(eller behålla Frasse kanskeRäcka ut tungan),men då blir det från katthemmet här i Västerås. Som sagt,det finns så många på katthemmen som behöver få en egen familj så det vore mitt förstahandsval.

lucithecat
0

hej allihopa =)

Mina 3 gobitar heter Pelle (svans"lös"), Maja (gräddnos) och mysen fast egentligen skulle vi döpt honom till måns så här i efterhand för han är stor och ibland lite elak hahaFlört 

Bilder på trollen finns i mitt fotoalbum =)

Älskar_hästar
0

Min katt heter Natasha . :)

Pia
0

#47 netagirl, så klart du måste skaffa egen/egna kissar…:) Och vad mysigt att du ser ett katthem som självklart val!

Och vad roligt att höra om alla era kissars namn, vilken fantasi som sprudlar när man väljer precis rätt namn till rätt katt!

Hippien
0

Min heter Texas!