Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 881 ggr
Ludvig1
0

P-Piller

Hej, vi ger vår katt p-piller, är det möjligt att katten blir dräktig ändå?

och hur märker man om den är dräktig?

MonicaLagerquist
0

Ja en katt kan bli dräktig trots att den äter p-piller.Vid tre veckors gången dräktighet brukar tuttarna bli större och rosa- röda.Vid sju veckor brukar man kunna känna sparkar.Så det bästa är att kastrera de katter som inte ska gå i planerad avel och har man utekatter bör dom kastreras innan dom släpps ut på egen tass.

Stolt ägare till tre La permer

Ledin
0

ja det kan lätt bli så att en hona smusslar ut pillret när man tror att allt är bra det är svalt nu men så kan man hitta ett piller, lika så så kan dom gå ut å äta gräs då dom kan få upp det. Jag har gett p-piller till mina fickor en av dom fick 6 ungar en dog efter några dagar svagas å så. efter det så vart det kastrering rakt av på pullorna så det inte blir fler katter. Jag litar väll 55% på p-piller efter min ena katt lyckades bli med kattungar å jag gav dom puntligt var 6e dag inte en i veckan utan tog bort en dag :P men icke hjälpte det. Sedan får du tänka på att det e hälsosamare å kastrera katten/er så slipper ma nvara rädd för livmodercanser å såna saker å kattungar.

Elcyion
0

Långvarigt användande av p-piller kan även ge juvertumörer. Sen är det som de andra säger. Kastrering är det bästa! Är katten dålig i magen, borde det kunna hända samma sak hos dem som hos oss, att magen töms för fort, och pillret inte hinner lösas upp ordentligt. P-piller är inget att rekomendera förutom som nödlösning tills katten kastreras (tex om den har börjar löpa hemma).

Medarbetare på jack russel terrier