Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 4021 ggr
LindaKarlstrom
0

Kattsele

Jag har sökt efter en kattsele som har ett band mellan frambenen men har inte hittat en sån någonstans. Nån här som vet varifrån man kan köpa/beställa en sån?

/ Linda

ChristineL
0

Vilken djuraffär som helst?

kaarink
0

Ja det är väl den vanligaste formen av selar som är så? Jag har sån till min kisse.

LindaKarlstrom
0

Jag har inte sett någon sån, varken på djuraffären här på byn, eller den i stan eller på granngården.. :S

LinaK
0

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Anna_Sv
0

www.swecat.com har dom en hel drös med olika selar, där tror jag att du kan hitta något som passar dig. Det du visar i bild kan man främst hitta liknande längst ner på sidan 3 och överst på sidan 4 men dom har som sagt ännu fler.

Annars tror jag att Djurmagazinet har men dom har ju olika sortiment i olika affärer.

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

LinaK
0

Det som är lite dumt med swecat.com är att det kostar 99kr i frakt. Oavsett vad man köper. Visst det är skitbra om man ska köpa stora saker. Men köper man ett litet halsband eller ett koppel eller något. Blir det rätt hög fraktkostnad!

Anna_Sv
0

Ja det är dumt, det håller jag med om. De kunde anpassat fraktkostnaden efter mängden gods. Men visst har dom många fina selar!

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

Medarbetare på kvinna.ifokus.se

"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

Helajna
0

jag håller på att kolla på selar till min kommande kisse. men har aldrig fått tanken på att köpa en sådan här modell.

varför köper man just en sådan?:) vad är det som är så bra med den och så?:)

Helajna
0

putt putt ^^

Engla
0

Granngården har liknade selar. Jag har köpt mina där.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Helajna
0

men vaarför föredrar ni den modellen? vad är fördelen? :) i gemförelse med sån som går över ryggen??

eliell-5
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis köpt en sele som träds mellan fambenen på djurmagazinet i Luleå. Betelade 69 kr för den och den fungerar toppen. Fördelen som jag ser det är att Elsa trivs mycket bättre i den, det faller inte lika mycket på sniskan som den som enbart satt över ryggen gjorde. Denna sele märker hon knappt själv att hon har på sig :D

LindaKarlstrom
0

#12. Låter toppen! :) Får kanske be min bror åka och köpa en åt mig då han ska komma o hälsa på på lördag :)

Helajna
0

#12 aha…jaa det är ju självklart jätte bra :) man kanske får testa båda och se vad sin katt föredrar ^^

LindaKarlstrom
0

#14. Jag har en sele nu som bara går över ryggen, halsen & magen, Willy tycker inte om den då den har en tendens att komma så snett efter ett litet tag. :/

Helajna
0

#15 åh.. okej.. hade faktiskt ingen aning om att detta problem kunde uppstå då jag inte är van vid att ha katter i koppel! bra att veta :)

Keno
0

Hittar man ingen sån till katt kan man väll köpa en likadan som är för småhundar? Nästan alla hundselar är ju designade på det sättet.

isa
0

Verkar jättebra, visste inte att det fanns, för Lina tycker inte om den som går över ryggen och runt magen. Det ska jag kolla efter.

Tack för bra tips!

Kitty41
0

Vi har köpt våran i globen tror jag :)

AmandaU
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar använda haltin som vi har till hunden, de som sitter runt nosen tar jag huvudet igenom och sen knäpper jag bara runt magen. Funkar asbra!

LinaK
0

#20 kanske inte såå smidigt på en katt va?Hemlis

lothus1
0

#20 Vilken yberbra ide´!!! Vänd den upp och ner o vips har du en bra sele! Tackar och bockar för det braiga tipset =o)

LinaK
0

#20, haha OJ missuppfattade dig :P trodde du menade att man skulle ha "selen" precis som den på bilden på hunden. så Fel man kan läsa :P

NaObie
0

Kan katterna "krypa" ur selen lätt?

AmandaU
0

#23  Haha Okej ! , Naej, så osmart är ja inte! ;P haha