Avlivning
Ikväll så tas min älskade perser tjej bort. Vart till så många veterinärer o de säger bara perser låter så där. Nu gör jag det som jag anser vara bäst för katten.
Hon är född -01 så vart ej så fasligt gammal..
R som gått ner med katten sa att veterinären sa att lever och njurar inte fungerar som det ska på henne. Så detta var det bästa för kissen även om det sliter sönder mig..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
vad menar du? persier låter när dom andas vissa men vissa gör det inte dom snarkar rätt bra med. Ska du avliva en frisk katt, för det är en frisk katt fast den låter när den andas. Jag har för mig att det går att operera om det e för tajt i nosen på dom. Sen kan man tycka att den aveln e fel ang andningsproblem men det e ju vad man själv tycker eller hur. Det e så med alla raser både hundar o katter vissa avlas fam med korta ben vissa med plattnos vissa med utstående ögon ja det e ju vad man gillar själv.
#1 TA LÄS LITE BÄTTRE TACK.. KATTEN HADE LEVER OCH PROBLEM MED NJURARNA OXÅ VILKET JAG SKRIVIT TILL I INLÄGGET. NU VAR INTE DET SOM ORSAKADE SNÖRVLET PÅ HENNE MEN DET ORSAKADE AVMAGRINGEN.
SÅ KOM INTE MED ATT JAG AVLIVAR FRISK KATT. LÄS INLÄGGEN BÄTTRE NÄSTA GÅNG INNAN DU HOSTAR.
Tillägget skrev 19.36 Så det borde du ha LÄST med tanke på ditt inlägg lades in 20.35

Beklagar sorgen.. är skitjobbigt när det måste bli så men det var starkt gjort med tanke på att det va jhu för kattens bästa! Ta hand om dej.

Oj, tråkigt att "höra". Tungt beslut, men du vet nog vad som är bäst för din misse..
På andra sidan regnbågsbron springer den på en grön äng, där den är frisk och inte behöver ha ont :).
Rest,In.Peace little Kitten
Beklagar sorgen efter din kisse och du gjorde en ansvarsfull handling när du hjälper din katt så den slipper lida.
Det gör fruktansvärt ont att sörja men så småningom lättar det och du kan minnas allt roligt ni haft tillsamans. Sänder varma tankar till dig.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Har du kvar din devon?
#6 Nej han och sonen bor hemma hos min dotters farmor i Sandviken.
okej jag missa det sorry ja då va det andra problem oxå inte kul med sjuka djur tar hårt på en att behöva avliva.
Så ledsamt. Det gör så ont att mista ett älskat djur. Lider djuret så finns ju ingen annan utväg.
Sänder också varma tankar…
/Maria

Stackars dej… Förstår att det känns otroligt tungt, men du gjorde rätt beslut.
Vill för övrigt bara påpeka att en perser inte ska låta när den andas och att de aldra flesta perser inte låter alls. Däremot så snarkar in mammas huskatt så in i norden. Förstår naturligtvis att det inte var ljudet som gjorde att #0 valde at avliva eftersom det finns saker att göra när en katt har svårt att andas, beroende på orsak.
#10 Mina andra 2 perser låter ej de snarkar inte ens då de sover. De jag har i livet är 9 år gamla.

#11 Trodde inte att du trodde att perser skulle låta så .. (hur blev det där formulerat). Men vad roligt att höra att du har ett par friska pälsklingar med korta näsor kvar. De är säkert till stor tröst i din svåra stund.