Godmorgon 15.7
En ny dag. Idag ska jag, mamma, syrran och en av hennes kompisar till mormor och morfar i dalarna. Jag och mamma kommer bara vara där över dagen med "småttingarna" (tur att ingen av dum är medlem här då skulle jag väl åka på stryk;P) får stanna kvar till på tisdag. Ska bli trevligt.
Hoppas ni andra får en trevligt dag :)

Nu rejsar lillfröken igen…hon har hållt mig vaken ända sen hon själv vaknade genom att dunsa ner på golvet. Kanske borde börja med kapplöpning för katter.
Så då har du lite liv och rörelse, för tillfället är iaf mina katter lugna :P..

Full rulle. Det har blivit mer och mer under sommaren, för värmen gör ju att de helst sover under dagen… Sen tidigt på morgonen när man själv sover som bäst, då ska man göra av med all energi tycker de. Jag som tänkte att jag skulle få lite lugn och ro nu, gav dem frukost nyss, men mitt knep funkade inte :)
Haha.. Attans då ;) Mat brukar funka på Saga som nog enligt henne får alldeles för lite mat - vilket vi männsikor ständigt få höra. :P Hon är en riktig pratkvarn :D

Lillfröken brukar låta så fort man går i närheten av köket. Men det är för att hon försöker få burkmat istället för torrfoder. Hon kan smaska i sig hur mycket som helst av det… Mina är inte så jättepratiga, om man håller på med maten eller lillan när hon ser något hon inte når, eller om man överraskar dem.
Tredje gången jag försöker skriva ett inlägg, kisse kommer och kliver på tengentbordet hela tiden… :P
Hälsningar från ett blåsigt men soligt Föglö. Har just filmat Joppe som dansar kattvals på en rund spegel. Gissa hur roligt det såg ut? Kanske ni får se det en dag här på katter iFokus. Lugnet har lagt sig en stund eftersom både Jomsan och Joppe har slocknat som två utblåsta ljus, förmodligen bara för en stund. Ikväll skall jag, min särbo, hans bror m sambo och ubv (ubv= under bildning varande
) svärmor på pubkväll till Degerby. Det är två dalkullor som skall underhålla, den ena boende på Föglö och så är det hennes kusin som skall sjunga de 10 minst önskade visorna. Det skall bli roligt. Min särbo och hans brorsa skall vara ljudtekniker.
Hoppas på en trevlig lördag för samtliga.

#6 Det hoppas jag vi får se! Just nu har mina katter tagit sig en paus också, tur är väl det. :)
/kem, som inte har andra planer idag än att sitta här och ta över alla trådar :P
Ha en bra dag på er!
#5 Låter skönt. Saga har en massa att säga och kommentera, henne går det inte att få tyst på ;P
#6 Ja den filmen vill vi se! Hoppas ni får en trevlig pubkväll :D