Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 721 ggr
kristinah
0

God eftermiddag 10.7

Idag är det mulet, jag hör åskan kör på avstånd, hoppas bara att det inte blir så kraftigt åskväder. Är åskrädd så jag tycker inte om åska. Annars är allt lugnt och fridfullt. Jomsan ramlade ut genom köksfönstret idag och så så förvånad ut då jag tittade ut på henne. Hon ramlade mjukt för det var bara långt gräs under så det var ingen fara. Jag gick ut och lockade på henne. Då kom hon fram ur långa gräset med svanser rätt upp och såg rätt nöjd ut.

Läser för tillfället en bok jag fick låna av min särbos lillasyster. Boken heter Kattägarens handbok av Ulla Barvefjord, foto Eivor Rasehorn. Det är en intressant bok. Eftersom jag inte själv haft katt förut (vi hade katt då jag var liten) är det nog bra att läsa lite och få lite aha-upplevelser.

Skulle ringa veterinären idag angående sonens hundvalps plötsliga död men ringde försent, hon hade just avslutat sin telefontid. typiskt.

Jenka
0

Här regnar det med. Men hör inte åskan än, vilket är bra är också åskrädd :P.. Mamma, syrran och brosan hade planerat att åka till stranden idag men där sprack deras planet :P.. Mig gör det inget jag gillar iaf inte att bada och sola.. Annars ska jag nog bara vara hemma och ta det lungt.. Läsa lite kanske.. Får se..

Tråkigt det där med hunden :(.. Sorligt när han var så ung och man inte vet vad som var fel. Min förra chinchilla dog helt plötsligt, hitta honom i buren när han låg ner och några minuter senare var han död. Han var bara 3 år (chinchillor kan bli 15-20år) Han visa inte heller några tecken på att vara sjuk..

psson
0

ölands ständiga vindar har tagit sig över sundet och svalkar oss idag. Så länge man är där det blåser iallafall. Den gamla stenkobben jagar effektivt bort allt regn, så nåt sånt lär vi väl inte få se förens till vintern. :(

Ledsamt med valpen. Hoppas att ni kan få reda på vad som har hänt med den.

Ha en go dag alla!

Hirit
0

Hej. Tråkigt med vovven,även jag hoppas att ni får reda på orsaken. Det är smärtsamt att förlora ett husdjur, de är en kär familjemedlem. Chinchillor tycker jag är söta också.

Idag var vi in till vår lilla stad Östersund och handlade mat och min sambo bytte ett illa punkterat däck, ja det var totalt söndertrasat, så han hade tur som upptäckte det i tid innan det gick riktigt illa.

Fast kör man på grusväg och har radion på på högsta volym så hör man inte sådant på en gång….. Det blev två nya däck bak, de skulle ändå bytas. Samtidigt var vi in på Lindgrens glas, det ska tydligen bytas fönster i hela kåken……….. det blir rabatt m.m. Det behövs efter 30 år.

Åskar har varit här på besök, Onsdag,Torsdag,Fredag och Lördag i omgångar. Jag är fruktansvärt åskrädd, det fick jag med mig i bagaget hemifrån. Blixten ska man ha stor respekt för titta här vad som hände……Ledsen stackars familj…. något så fruktansvärt

http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=681529

Min yngsta dotter och hennes barn har sluppit undan åskar,de har varit på Norrlands Riviera(Piteå)känt för sin fina badstrand och väder……

kristinah
0

Hirit (och alla andra åskrädda). Blixten har gjort mycket f--styg. Hemska tanke, nyrenoverat och pang så är allt bara en pyrande hög. Det är rena mardrömmen. Nu skiner solen över Åland igen så jag tror jag skall gå ut och tvätta bilen. Skall besikta på onsdag.

Titti
0

Jag var glad jag att jag inte var hemma när åskvädret for över här hemma idag. Jag skulle väl blivit "skitaskraj". Räckte med att jag var på Fasta Åland och hörde det långt västerut. Var tillräckligt obehagligt det. Min morbror berätta att det varit klotblixtar på farten. Usch….

Stack iväg hipp som happ, för vi kom på att sticker vi iväg nu så hinner vi med färjan. Så vi hann inte dra ur något, varken telefoner eller modem (som vi brukar göra) på de 5-10 minuterna som vi hade på oss. Eller rättare sagt, vi hade ingen tanke på det. Inkallade specialstyrkan att fixa det -  Oskyldig - ifall att det…. När vi kom hem så såg vi att det var fixat.

Är ju ruskigt när hus brinner ner sådär p.g.a åska. Har ju själv varit med om att blixten varit in och rotat runt lite. Det började inte brinna, men huvudsäkringarna, telefonen och ett relä gick helt väck, eller rättare sagt i bitar. Dessutom fick jag lock i örat av den smällen. Inte ville jag vara inne, men inte ute heller. Det blixtrade i tre olika vädersträck -blixtarna avlöste varandra.

Tog ju en bra stund innan jag kom på att helt telefonlösa var vi ju inte - hade ju en mobiltelefon. Jag som har anammat dom, men då var den faktiskt bra. Jag kunde ringa upp, men prata kunde jag inte sådet fick min mor göra. (Detta hände i juli 1997.)

Pia
0

Åh, jag gillar åska och blixtar jag, minns hur mysigt det var på landet (min mamma var dock jätterädd) som liten - men visst skall man ha respekt för naturkrafterna, de är inte att leka med direkt… Men pampigt är det och t o m vackert, tycker jag. Fast numera upplever man det ju inte så ofta tycker jag, åtminstone inte i Sthlms-trakten.

Det har regnat, alldeles för lite dock, idag. Men på em kom solen fram igen och nu är det lika klibbvarmt som vanligt…

Men hur sorgligt låter inte det med lille valpen, det var väl inte alls länge sedan i hämtade den?? Vad hände?