God morgon 30.6
Korkade upp en flaska vin igårkväll, för att lugna nerverna lite.. Efter ett glas vin somnade jag gott i soffan, och har sovit som en mindre stock hela natten :)
Denna dag blir återigen lika spännande, kanske får vi veta om vi kan köpa huset vi slåss om, eller inte. Klarar nog inte helgen utan att veta!
Ska försöka jobba lite, så jag får bort tankarna och få timmarna att gå fort, men det är ju inte helt lätt.. 
Morrn morrn. Äntligen har solen kommit fram på allvar, HÄRLIGT!
Nu väntar en god frukost på verandan.
god morgon!

Det brukar ju finnas en sluttid på budgivning, får hoppas det går vägen

Ännu en varm dag i Sthlm, besiktningen av de små gick rba igår och idag flyttar en liten en till sitt nya boende… Lille Sigbert som visst skall heta Curry i sitt nya hem:)
När de varit här så tänkte jag sätta mig lite i solen och hoppas på att det blir lite jordgubbar till kvällen…:)
#0 när jag själv blev husägare för tja snart 5 år sedan, då gick det så fort så jag nästan inte hann med. Budgivningen gick på ett par timmar och vips så vart det klart. Från att jag ens funderade på att byta boende till att köpet gått igenom hade det nog inte gått mer än max en månad… Men jag är så nöjd så nöjd, trots att det inte blev ett flerplans hus i gult trä med gula knutar, glasveranda och lummig, stoor trädgård…:)
#1 frukost på verandan - ja visst är det för mysigt ändå…:)
God eftermiddag! Här söder om Kalmar överöser solen oss med sommar värme. Det är nog upp emot trettio grader skulle jag tro. Tvättade bilen igår kväll och den blev som ny! :)
Men.. det gick över. Imorse när jag kom ut så satt den vanliga motivlacken iform av tass avtryck precis där den alltid brukar vara.
Ha en fortsatt fin Fredags kväll!
Fredagkväll kl 17:47 finsk tid, fortfarande varmt, har varit till veterinären och fått Jomsan vaccinerad mot kattpest etc. Nu har hon skydd i ca 2 år då det åter är dags för vaccinering. Joppe skall jag vaccinera efter ca3 veckor. Han måste vara 12 veckor först fick jag höra av veterinären. 60 € för en vacination (skriver man vaccinera eller vacinera?) Nu blev jag fundersam. Skall ev hämta min särbo senare ikväll till Långnäs ca 30 km utanför Mariehamn. I övrigt har dagen varit lugn och vacker.

Vaccination med två c…:)
Jag vaccinerar en gång om året mot kattpest och kattsnuva. Behövs inte det? räcker det med vartannat år?
Idag var det ännu en äcklig varm dag.. Gillade nog mer när det var svalare och regnade :P… Var en sväng hos farsan och hälsa på, annars har jag inte gjort nåt speciellt som vanligt…
Tigrou. Det tycks vara olika i Sverige och på Åland vad gäller vaccinering.
Tack Pia för stavningen, en del ord blir man lite fundersam över. =)
kristinah, ok då ska jag vaccninera innan den 12 juli får ringa på måndag och boka tid.
Ok, Tack Pia jag ringer och frågar på måndag vad de tycker.

jahha, då var dags att inse at vi inte blev husägare denna gång heller.. priser drog iväg alldeles för mycket, med tanke på att vi skulle renovera för en fin summa efter köpet också..
så vi får väl leta vidare :)

Trist, men då får man se det som så, det var inte rätt hus för just er…:)

Precis, skam den som ger sig :)
vi har ju egentligen inte panik heller, men visst hade det varit kul att flytta ;)