Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 639 ggr
Maria
0

Otursdag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag när vi var och handlade så stoppade bilen så efter många om och men så fick vi bogsering hem.

När vi kom hem så luktade det "skit" i hela huset. Jag hade lagt på en ren liten köksmatta igårkväll (vi har aldrig mattor annars) och stackars långhåriga Lorentz hade varit dålig i magen. Hälften i kattlådan och hälften på rena mattan. Det blev plasthandskar och sax. Fick klippa rent så gott det gick mot vilda protester.

När allt lugnat ner sig så låg Moritz på favoritplatsen uppe på kylskåpet. Jag lagade mat och öppnade kylen och stängde. Det blev ett skri och ett fräsande för Moritz hade fått tassen emellan dörren. Han sprang vettskrämd in under våra sängar. Han hade dock inte skadat sig som tur var.

Hoppas nu på en lugn kväll.

Bif. en bild på Moritz på kylskåpet.

/Maria

Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på lille "Bajman"

/Maria

dumuzi
0

Haha, ja du, vissa dagar önskar man bara att man stannat i sängen. Själv har jag jobbat hela dan, inte så kul det heller… Önskar dig en lugn och skön kväll utan några missöden ;)

Maria
0

Jag tackar för det.

Skulle precis sätta bakpotatisen i ugnen då det visade sig att jag satt på temperaturen men bara lampan, så ugnen var kall. Inga större problem, vi får äta lite senare bara.

(Det blir väl förmodligen fel låt som vinner i melodifestivalen också, haha.)

Nu får jag sluta att vara negativ…

/Maria

Maria
0

Håll nu tummar (o tassar) att det blir en bättre dag idag…

/Maria

Maria
0

Än så länge har dagen varit lugn utan "missöden". Katterna har mest legat inne och sovit. Det blåser och är ganska rått ute.

/Maria